مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,806
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش والدین بر خودکارآمدی مادران کودکان مبتلا به درخودماندگی

صفحات

 صفحه شروع 84 | صفحه پایان 93

چکیده

 مقدمه: والدین کودکان مبتلا به درخودماندگی با چالش های بسیاری رو به رو هستند که آنها را در معرض پیامدهای منفی روانی قرار می دهد. مشارکت والدین در برنامه های درمانی کودکان می تواند این آشفتگی ها را کاهش دهد. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر برنامه آموزش والدین و پروراندن مهارت ها بر خودکارآمدی مادران کودکان پیش دبستانی مبتلا به درخودماندگی انجام شده است.روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون و پی گیری با گروه شاهد است که طی سال های 89-1388 اجرا گردید. نمونه آماری این پژوهش 21 نفر از مادران کودکان 3 تا 7 ساله مبتلا به درخودماندگی بود که به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و به تصادف در دو گروه آزمون و شاهد قرار گرفتند. گروه آزمون به مدت 11 جلسه تحت آموزش به شیوه بحث گروهی قرار گرفتند. تمام شرکت کنندگان, پرسشنامه جمعیت شناختی و مقیاس احساس صلاحیت والدین را در جلسات پیش آزمون, پس آزمون و پی گیری (70 روز) کامل کردند. نتایج این پژوهش توسط آزمون تحلیل واریانس مختلط تحلیل گردید.یافته ها: آموزش مادران, موجب افزایش معنی دار خودکارآمدی مادران در دوره پس آزمون و پی گیری نشد (P=0.86). همچنین این برنامه بر افزایش رضایت والدین (P=0.49) و میزان صلاحیت والدینی (P=0.70) موثر نبود.نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش, برنامه آموزش والدین و پرورندان مهارت ها بر افزایش خودکارآمدی والدین موثر نبوده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سرابی جماب، ملیحه، حسن آبادی، حسین، مشهدی، علی، و اصغری نکاح، سیدمحسن. (1390). تاثیر آموزش والدین بر خودکارآمدی مادران کودکان مبتلا به درخودماندگی. اصول بهداشت روانی، 13(1 (پیاپی 49))، 84-93. SID. https://sid.ir/paper/88497/fa

    Vancouver: کپی

    سرابی جماب ملیحه، حسن آبادی حسین، مشهدی علی، اصغری نکاح سیدمحسن. تاثیر آموزش والدین بر خودکارآمدی مادران کودکان مبتلا به درخودماندگی. اصول بهداشت روانی[Internet]. 1390؛13(1 (پیاپی 49)):84-93. Available from: https://sid.ir/paper/88497/fa

    IEEE: کپی

    ملیحه سرابی جماب، حسین حسن آبادی، علی مشهدی، و سیدمحسن اصغری نکاح، “تاثیر آموزش والدین بر خودکارآمدی مادران کودکان مبتلا به درخودماندگی،” اصول بهداشت روانی، vol. 13، no. 1 (پیاپی 49)، pp. 84–93، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88497/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button