مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

647
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر استفاده از شبکه های اجتماعی بر وضعیت مطالعه ی نوجوانان: مطالعه ی موردی دانش آموزان مقطع متوسطه ی مدارس دخترانه ی سما در شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 49

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف شناخت میزان تأثیر استفاده از شبکه های اجتماعی بر وضعیت مطالعه ی دانش آموزان مقطع متوسطه ی مدارس سما درشهر تهران انجام شده است. روش: روش پژوهش, پیمایشی و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ی محقق ساخته بوده است. جامعه ی آماری شامل دانش آموزان مدارس دخترانه ی مقطع متوسطه ی سما در شهر تهران در سال تحصیلی 94-1393 بود که از بین آن ها نمونه ای به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شد. تعداد نمونه با استفاده از فرمول کوکران 250 دانش آموز تعیین گردید. روایی ابزار توسط اساتید راهنما و مشاور و پایایی با ضریب مورد قبول آلفای کرونباخ (896/0) تأیید شد. یافته ها: یافته ها نشان داد که میزان مطالعه ی درسی روزانه ی دانش آموزان در حد متوسط (05/3 = μ ) و میزان مطالعه ی غیردرسی دانش آموزان در روز, کم است (52/2 = μ ). میزان حضور روزانه ی دانش آموزان در اینترنت زیاد (66/4 = μ ) و میزان استفاده روزانه دانش آموزان از شبکه های اجتماعی متوسط (92/2 = μ ) است. بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی و وضعیت مطالعه ی درسی رابطه ی معکوس (512/0-= ρ ) و بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی و وضعیت مطالعه غیر درسی رابطه ی مستقیم (482/0 = ρ ) وجود داشت. همچنین, بیشتر دانش آموزان حضور در شبکه های اجتماعی را عامل بازدارنده از مطالعه می دانستند. اصالت/ارزش: ارزش پژوهش حاضر در نشان دادن این است که با افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی توسط دانش آموزان, میزان مطالعه ی درسی آنها کاهش و میزان مطالعه ی غیردرسی آنها افزایش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن زاده، سودابه، حریری، نجلا، و گیلوری، عباس. (1397). تأثیر استفاده از شبکه های اجتماعی بر وضعیت مطالعه ی نوجوانان: مطالعه ی موردی دانش آموزان مقطع متوسطه ی مدارس دخترانه ی سما در شهر تهران. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، 24(1 (پیاپی 92) )، 35-49. SID. https://sid.ir/paper/88737/fa

    Vancouver: کپی

    حسن زاده سودابه، حریری نجلا، گیلوری عباس. تأثیر استفاده از شبکه های اجتماعی بر وضعیت مطالعه ی نوجوانان: مطالعه ی موردی دانش آموزان مقطع متوسطه ی مدارس دخترانه ی سما در شهر تهران. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)[Internet]. 1397؛24(1 (پیاپی 92) ):35-49. Available from: https://sid.ir/paper/88737/fa

    IEEE: کپی

    سودابه حسن زاده، نجلا حریری، و عباس گیلوری، “تأثیر استفاده از شبکه های اجتماعی بر وضعیت مطالعه ی نوجوانان: مطالعه ی موردی دانش آموزان مقطع متوسطه ی مدارس دخترانه ی سما در شهر تهران،” تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، vol. 24، no. 1 (پیاپی 92) ، pp. 35–49، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88737/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button