مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,193
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,050
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر عوامل سازمانی بر عملکرد مدیریت دانش در آموزش و پرورش: مطالعه موردی آموزش و پرورش شهر ملکان

صفحات

 صفحه شروع 649 | صفحه پایان 675

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر, بررسی تاثیر عوامل سازمانی از جمله فرهنگ سازمانی, ساختار سازمانی, آموزش, منابع انسانی, جریان اطلاعات و ارتباطات, فن آوری اطلاعات, و شفافیت اسناد بر عملکرد مدیریت دانش و مولفه های خلق دانش, ذخیره دانش, به کارگیری دانش, و انتقال و اشتراک دانش در آموزش و پرورش شهر ملکان می باشد.روش: روش پژوهش, پیمایشی و از نوع کاربردی است. جامعه این پژوهش کارکنان آموزش و پرورش شهر ملکان هستند که با توجه به حجم جامعه, نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عمل آمد و در نهایت 214 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردید. در نهایت پس از توزیع پرسشنامه 143 مورد پرسشنامه صحیح قابل تحلیل جمع آوری شد. برای تحلیل داده ها از آزمون رگرسیون چندگانه استفاده شد.یافته ها: نتایج این تحقیق نشانگر آن بودند که متغیرهای فرهنگ سازمانی, آموزش, و فن آوری اطلاعات تاثیر مثبت معنی داری روی عملکرد مدیریت دانش دارند. با این وجود سایر متغیرها از جمله منابع انسانی تنها در مولفه خلق دانش روی عملکرد مدیریت دانش تاثیر مثبت معنی دار دارد و سایر متغیرها نیز با وجود اینکه همبستگی مثبتی با عملکرد مدیریت دانش و مولفه های آن دارند تاثیر آن ها از نظر آماری معنی دار نمی باشد.اصالت/ارزش: از آنجا که اکثر کارهای انجام شده در زمینه مدیریت دانش در حوزه کسب و کار و سازمان های انتفاعی بوده است, انجام این پژوهش در حوزه آموزش و پرورش حائز اهمیت است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیک زاد، جعفر، و دودمانی ملکی، هانیه. (1390). بررسی تاثیر عوامل سازمانی بر عملکرد مدیریت دانش در آموزش و پرورش: مطالعه موردی آموزش و پرورش شهر ملکان. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، 17(4 (پیاپی 67))، 649-675. SID. https://sid.ir/paper/88755/fa

    Vancouver: کپی

    بیک زاد جعفر، دودمانی ملکی هانیه. بررسی تاثیر عوامل سازمانی بر عملکرد مدیریت دانش در آموزش و پرورش: مطالعه موردی آموزش و پرورش شهر ملکان. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)[Internet]. 1390؛17(4 (پیاپی 67)):649-675. Available from: https://sid.ir/paper/88755/fa

    IEEE: کپی

    جعفر بیک زاد، و هانیه دودمانی ملکی، “بررسی تاثیر عوامل سازمانی بر عملکرد مدیریت دانش در آموزش و پرورش: مطالعه موردی آموزش و پرورش شهر ملکان،” تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، vol. 17، no. 4 (پیاپی 67)، pp. 649–675، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88755/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button