مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

890
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

653
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان استفاده کتابخانه های عمومی شهر تهران از اصول بازاریابی

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 146

چکیده

بازاریابی, یعنی جستجو برای یافتن مناسب ترین بازار و بخش هایی که سازمان می تواند در آن جا خدماتی مفیدتر و موثرتر ارایه داده و نیاز کاربران و مراجعان خود را به بهترین شکل ممکن برطرف سازد. کتابخانه, سازمانی بازارمدار است که کلیه فعالیت های آن با توجه به نیازهای کاربر جهت می گیرد و علاوه بر مرتفع ساختن نیازهای موجود, درصدد ایجاد نیازها و تقاضاهای جدید نیز هست. بازاریابی, کتابخانه ها را هم در جهت شناخت نیازهای کاربران و هم در جهت برآورده ساختن این نیازها توان مند می کند. پژوهش حاضر به منظور بررسی میزان استفاده از اصول بازاریابی در کتابخانه های عمومی شهر تهران اجرا شده است. روش پژوهش «پیمایشی توصیفی» و بر اساس مدل بازاریابی “4p” است. جامعه پژوهش کتابخانه های عمومی شهر تهران بوده اند که 30 کتابخانه زیر نظر هیات امنای کتابخانه های عمومی و 60 کتابخانه زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به صورت تصادفی انتخاب شده و به پرسشنامه پاسخ داده اند. داده ها در تابستان 1387 گردآوری شده و با استفاده از نرم افزار آماریSPSS  مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. نتایج پژوهش نشان داد که کتابخانه های عمومی تهران از نظر کاربرد آمیخته های بازاریابی در وضعیت مناسبی نیستند و لازم است در این زمینه برنامه ریزی جامع تری داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    گوهری، حمیده، رحمتی تاش، مریم، و تاجداران، منصور. (1388). بررسی میزان استفاده کتابخانه های عمومی شهر تهران از اصول بازاریابی. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، 15(4 (پیاپی 59))، 125-146. SID. https://sid.ir/paper/88771/fa

    Vancouver: کپی

    گوهری حمیده، رحمتی تاش مریم، تاجداران منصور. بررسی میزان استفاده کتابخانه های عمومی شهر تهران از اصول بازاریابی. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)[Internet]. 1388؛15(4 (پیاپی 59)):125-146. Available from: https://sid.ir/paper/88771/fa

    IEEE: کپی

    حمیده گوهری، مریم رحمتی تاش، و منصور تاجداران، “بررسی میزان استفاده کتابخانه های عمومی شهر تهران از اصول بازاریابی،” تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، vol. 15، no. 4 (پیاپی 59)، pp. 125–146، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88771/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button