مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

512
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

577
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه بازاریابی در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی بر اساس مدل 7p در سال 1396

صفحات

 صفحه شروع 324 | صفحه پایان 333

چکیده

 زمینه و هدف: کتابخانه ها برای ارایه خدمات به کاربران به راه کارهایی همانند بازاریابی نیازمندند. هدف از این مطالعه مقایسه ی بازاریابی در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی بر اساس مدل بازاریابی هفت عنصر آمیخته (The7p Marketing Mix) می باشد. روش بررسی: این مطالعه از نوع مقطعی-مقایسه ای با رویکرد کاربردی است. جامعه ی پژوهش 77 کتابدار شاغل در 20 کتابخانه دانشکده ای در دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی می باشد. نمونه گیری به صورت سرشماری انجام شد. ابزار گرد آوری داده ها پرسشنامه ی محقق ساخته بود که به روش مصاحبه تکمیل گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با نسخه 20 نرم افزار SPSS و آزمون های آماری کای دو, تی مستقل و من ویتنی انجام شد. یافته ها: تفاوت معنی داری به لحاظ جنسیت, سابقه کار و مدرک تحصیلی بین کتابداران دانشگاه های مورد بررسی وجود نداشت. میانگین نمره برای مولفه های افراد, شواهد فیزیکی, تبلیغ و ترویج و فرایند در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بالاتر از علوم پزشکی تهران بود. تنها مولفه ی قیمت (ارزشی که در قبال ارایه کالا و خدمات از کاربران دریافت می شود) در کتابخانه های علوم پزشکی تهران به طور معنی داری از علوم پزشکی شهید بهشتی بالاتر بود. در مولفه ی محصول (خدمات امانت و مرجع, منابع دیداری شنیداری, پایگاه های اطلاعاتی و. . ) و مکان (ساختمان یا وب سایت کتابخانه و رابط جستجوی کاربر) تفاوت معنی داری میان کتابخانه های مورد مطالعه ی دو دانشگاه مشاهده نشد (P>0. 05). نتیجه گیری: در مجموع, نمره های بازاریابی خدماتی در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به شهید بهشتی پایین تر بود. با این وجود, کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز باید بازاریابی را به ویژه در مولفه محصول مورد ملاحظه قرار دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاضی میرسعید، سیدجواد، معتمدی، نادیا، و شاهیوند، متین. (1397). مقایسه بازاریابی در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی بر اساس مدل 7p در سال 1396. پیاورد سلامت، 12(4 )، 324-333. SID. https://sid.ir/paper/376823/fa

    Vancouver: کپی

    قاضی میرسعید سیدجواد، معتمدی نادیا، شاهیوند متین. مقایسه بازاریابی در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی بر اساس مدل 7p در سال 1396. پیاورد سلامت[Internet]. 1397؛12(4 ):324-333. Available from: https://sid.ir/paper/376823/fa

    IEEE: کپی

    سیدجواد قاضی میرسعید، نادیا معتمدی، و متین شاهیوند، “مقایسه بازاریابی در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی بر اساس مدل 7p در سال 1396،” پیاورد سلامت، vol. 12، no. 4 ، pp. 324–333، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376823/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button