مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,025
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

679
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کاربرد اصول بازاریابی در ارائه خدمات اطلاعاتی در کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 111

چکیده

 هدف: با توجه به اهمیت موضوع بازاریابی در افزایش استفاده و در نهایت بهره وری بیشتر کتابخانه ها, هدف این پژوهش بررسی کاربرد اصول بازاریابی شامل مکان, تنوع خدمات و حجم منابع اطلاعاتی, هدف این پژوهش بررسی کاربرد اصول بازاریابی شامل مکان, تنوع خدمات و حجم منابع اطلاعاتی, ترفیع و قیمت (هزینه) در ارائه خدمات اطلاعاتی در کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران است. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی است. برای انجام پژوهش از روش پیمایشی توصیفی استفاده شد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی, واحد علوم و تحقیقات تهران است. بر اساس فرمول کوکران تعداد 378 نفر بر اساس ضوابط نمونه گیری طبقه ای - تصادفی انتخاب شدند و از طریق پرسشنامه محقق ساخته 25 گویه ای سوال و فرضیه پژوهش مورد آزمون قرار گرفت. یافته ها: نتایج حاصل از یافته های پژوهش نشان که از میان ابعاد چهارگانه مورد بررسی به ترتیب بعد تنوع خدمات و حجم منابع اطلاعاتی, موقعیت مکانی, به کارگیری برنامه های ترویجی و قیمت (هزینه) دارای رتبه اول تا چهارم هستند. همچنین به غیر از بعد ترفیع در بقیه ابعاد کمتر از 50 درصد مولفه ها توانسته اند بیش از حد متوسط امتیاز هر بعد را کسب کنند. نتایج حاصل از آزمون فرضیه پژوهش نیز نشان داد که از میان 4 بعد اصلی بازاریابی و ارتباط آن با خدمات ارائه شده, تنها در بعد قیمت (هزینه) رابطه معنی داری وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نوروزی، یعقوب، و عرب لو، حمید. (1389). بررسی کاربرد اصول بازاریابی در ارائه خدمات اطلاعاتی در کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران. تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی (کتابداری)، 44(52)، 93-111. SID. https://sid.ir/paper/93451/fa

    Vancouver: کپی

    نوروزی یعقوب، عرب لو حمید. بررسی کاربرد اصول بازاریابی در ارائه خدمات اطلاعاتی در کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران. تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی (کتابداری)[Internet]. 1389؛44(52):93-111. Available from: https://sid.ir/paper/93451/fa

    IEEE: کپی

    یعقوب نوروزی، و حمید عرب لو، “بررسی کاربرد اصول بازاریابی در ارائه خدمات اطلاعاتی در کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران،” تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی (کتابداری)، vol. 44، no. 52، pp. 93–111، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/93451/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا