مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

620
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

231
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تاثیر تمرین بازی و ریاضی بر دستکاری حرکتی کودکان 6 تا 9 سال

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 تعاریف مختلفی از هماهنگی بیان شده است. هماهنگی یعنی ادغام سیستم عصبی-عضلانی که سبب ایجاد حرکات صحیح، ظریف و هماهنگ در حرکات بدن است و در جایی دیگر، توانایی تلفیق احساس دیداری، شنیداری و گیرنده های عمقی با عملکرد حرکتی برای ایجاد حرکات دقیق، روان و ماهرانه را هماهنگی می نامند (لوپز و همکاران، 2011) حرکت چه به تنهایی انجام شود، چه با سایر اندام ها، هماهنگی عامل ضروری برای رسیدن به هدف حرکت است.هماهنگی چشم و دست عبارت است از توانایی فرد در تشخیص و انتخاب یک طرح یا شی از میان اشیا پیرامون و هماهنگ نمودن درک بصری شی با حرکات دست است (اشمیت و لی، 2005) هماهنگی بین اندامی شامل حرکات متوالی و همزمان است که از دو طرف بدن با درجات بالایی از ریتمیک بودن استفاده می کند. به طور دقیق تر، هماهنگی بین اندامی شامل زمانبندی چرخه های ا حرکت اندام ها در ارتباط با هم است (سویینس.1997). در حوزه روان شناسی یادگیری، رویکردهای زیادی مطرح شده است. رویکرد شناختی در اواخر قرن بیستم مطرح شد و چهار رویکرد عمده در این حوزه به بحث در مورد یادگیری پرداخته اند (استرنبرگ، 2012).فرضیه های نظریه پردازش اطلاعات هدف های اصلی روان شناسان پیرو پردازش اطلاعات شبیه به اهداف پیاژه است، زیرا آن ها نیز مایل اند ماهیت تفکر را توضیح دهند (گلدنشتاین، 2015). معتقد به تعامل بین رسش و تجربه است و بیان می کند که عوامل زیست شناختی، شناخت در انسان را محدود می کند، ولی تجربه سبب می شود اطلاعات و امکاناتی برای کسب مهارت های خاص فراهم شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سمیعی، فاطمه، و شهبازی، مهدی. (1396). تاثیر تمرین بازی و ریاضی بر دستکاری حرکتی کودکان 6 تا 9 سال. همایش ملی دانشجویی انجمن علمی رفتار حرکتی و روان شناسی ورزشی ایران. SID. https://sid.ir/paper/896289/fa

    Vancouver: کپی

    سمیعی فاطمه، شهبازی مهدی. تاثیر تمرین بازی و ریاضی بر دستکاری حرکتی کودکان 6 تا 9 سال. 1396. Available from: https://sid.ir/paper/896289/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه سمیعی، و مهدی شهبازی، “تاثیر تمرین بازی و ریاضی بر دستکاری حرکتی کودکان 6 تا 9 سال،” presented at the همایش ملی دانشجویی انجمن علمی رفتار حرکتی و روان شناسی ورزشی ایران. 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/896289/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button