مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,151
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

387
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی نگرش و عملکرد معلمان مدارس استثنایی منطقه 4 تهران درباره نقش بازی در آموزش دانش آموزان دبستانی

نویسندگان

حافظی اکرم

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 بازی یک روش برای درمان مسایل کودکان است, زیرا آنها اغلب در بیان شفاهی احساسات با مشکل روبه رو هستند. از این رو, این پژوهش با هدف بررسی نگرش و عملکرد معلمان مدارس استثنایی منطقه 4 تهران درباره نقش بازی در آموزش دانش آموزان دبستانی انجام شده است. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه معلمان استثنایی شاغل در منطقه 4 آموزش و پرورش تهران به تعداد 71 نفر بود. بر طبق فرمول کوکران حجم نمونه برابر با 60 نفر تعیین شد. روش نمونه گیری, تصادفی ساده بود. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته مشتمل بر 12 سوال بود که روایی صوری و محتوایی آن طبق نظر متخصصان و پایایی آن به روش ضریب آلفای کرونباخ 0.78 به دست آمده است. داده ها با استفاده از آمار توصیفی (میانگین) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته های پژوهش نشان داد که معلمان بازی های مشارکتی را عامل مهمی برای موفقیت دانش آموزان در امر یادگیری می دانند, معلمان با وجود اعتقاد به اثربخش بودن بازی, ساعات کمی را به آن اختصاص می دهند, معلمان در بازی دانش آموزان خود, به صورت فعال شرکت نمی کنند, از نظر معلمان بازی می تواند تا حد زیادی دانش آموز را برای زندگی آینده و تقویت مسوولیت پذیری آماده کند, معلمان کم تر تلاش می کنند تا با استفاده از بازی مفاهیم آموزشی را به دانش آموزان یاد دهند, معلمان بازی های مشارکتی را عامل مهمی برای موفقیت دانش آموزان در فعالیت های گروهی می دانند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حافظی، اکرم. (1396). بررسی نگرش و عملکرد معلمان مدارس استثنایی منطقه 4 تهران درباره نقش بازی در آموزش دانش آموزان دبستانی. همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران (دومین همایش بین المللی و چهارمین همایش ملی). SID. https://sid.ir/paper/897648/fa

    Vancouver: کپی

    حافظی اکرم. بررسی نگرش و عملکرد معلمان مدارس استثنایی منطقه 4 تهران درباره نقش بازی در آموزش دانش آموزان دبستانی. 1396. Available from: https://sid.ir/paper/897648/fa

    IEEE: کپی

    اکرم حافظی، “بررسی نگرش و عملکرد معلمان مدارس استثنایی منطقه 4 تهران درباره نقش بازی در آموزش دانش آموزان دبستانی،” presented at the همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران (دومین همایش بین المللی و چهارمین همایش ملی). 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/897648/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button