Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,500
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,122
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

اثربخشی قصه درمانی به شیوه گروهی بر کاهش اضطراب جدایی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان موچش

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف پژوهش حاضر اثربخشی قصه درمانی به شیوه گروهی بر کاهش اضطراب جدایی در دانش آموزان دوره ابتدایی بود. روش تحقیق پژوهش فعلی پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه گواه بود. در این پژوهش متغیر مستقل, قصه درمانی بود که به صورت گروهی وطی 12 جلسه برگزار گردید و متغیر وابسته (اضظراب جدایی) بود که با استفاده از پرسشنامه بدست آمد.جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانش آموزان پایه اول و دوم مدارس ابتدایی دخترانه شهر موچش در سال تحصیلی 96-1395 بود که با استفاده از نمونه گیری در دسترس 30 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند که از این تعداد 15 نفر از دانش آموزان بصورت تصادفی در گروه گواه و 15 نفر از دانش آموزان در گروه آزمایش جایگزین شد. گرداوری داده ها از طریق پرسشنامه های هنجار شده, مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان مارچ صورت گرفت برای تجزیه وتحلیل داده ها از آمار توصیفی, میانگین, انحراف استاندارد و آمار استنباطی, مدل تحلیل واریانس چند متغیره با نرم افزار SPSS نسخه 20 استفاده شد. یافته ها نشان داد که مداخله قصه درمانی به شیوه گروهی در گروه آزمایش باعث کاهش اضطراب جدایی در کودکان گروه آزمایش شده است. با توجه به اهمیت این مساله لزوم تحقیقاتی از این دست, به منظور برنامه ریزی های لازم توسط دست اندرکاران آموزش و پرورش و والدین, به منظور کمک به دانش آموزان ضروری است و مطالعات گسترده تری در این زمینه پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جدیدی، هوشنگ، و چوبتاشانی، مریم. (1397). اثربخشی قصه درمانی به شیوه گروهی بر کاهش اضطراب جدایی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان موچش. کنفرانس بین المللی روان شناسی، علوم تربیتی و رفتاری. SID. https://sid.ir/paper/897857/fa

    Vancouver: کپی

    جدیدی هوشنگ، چوبتاشانی مریم. اثربخشی قصه درمانی به شیوه گروهی بر کاهش اضطراب جدایی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان موچش. 1397. Available from: https://sid.ir/paper/897857/fa

    IEEE: کپی

    هوشنگ جدیدی، و مریم چوبتاشانی، “اثربخشی قصه درمانی به شیوه گروهی بر کاهش اضطراب جدایی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان موچش،” presented at the کنفرانس بین المللی روان شناسی، علوم تربیتی و رفتاری. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/897857/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا