مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

843
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

541
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مداخله معنایی به روش میکر بر عملکرد شناختی- معنایی دانش آموزان کلاسهای سوم تا پنجم ابتدایی شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 51

چکیده

 مقدمه, این پژوهش به منظور بررسی تاثیر مداخله آموزشی به روش میکر بر عملکرد شناختی- معنایی دانش آموزان کلاسهای سوم تا پنجم ابتدایی انجام شد. 60 نفر از دانش آموزانی که در پیش آزمون نمره کمتری کسب کرده بودند انتخال و به طور تصادفی در گروه آزمایشی و کنترل, دسته بندی شدند. متغیر مستقل در این پژوهش آموزش شناختی- معنایی به روش میکر بود. جهت محاسبه تاثیر مداخله آموزشی از روش تحلیل کواریانس (ANCOVA) استفاده شد.مواد و روشها, ابزار مورد استفاده در این پژوهش خرده آزمونهای شناختی معنایی میکر است در ابتدا این خرده آزمونها بر روی دانش آموزان پایه های سوم تا پنجم ابتدایی هنجاریابی شد و سپس دانش آموزانی که در پیش آزمون نمرات کتبی را کسب کرده بودند تحت مداخله آموزشی به روش میکر قرار گرفتند.یافته های پژوهش: نتایج سه تحلیل کواریانس جداگانه, حاکی از تفاوت معنی دار بین دور گروه آزمایشی و کنترل بود (P<0.001), به این ترتیب, آموزش منجر به بهبود عملکرد شناختی- معنایی گروه آزمایشی شد.نتیجه گیری نهایی: نتایج این پژوهش لزوم توجه به شناسایی توانمندیهای دانش آموزان (نقاط ضعف).

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدزاده، جهانشاه، عیوضی، حمیدرضا، مولوی، حسین، ملک پور، مختار، و یارمحمدیان، احمد. (1386). تاثیر مداخله معنایی به روش میکر بر عملکرد شناختی- معنایی دانش آموزان کلاسهای سوم تا پنجم ابتدایی شهر اصفهان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 15(2)، 45-51. SID. https://sid.ir/paper/89859/fa

    Vancouver: کپی

    محمدزاده جهانشاه، عیوضی حمیدرضا، مولوی حسین، ملک پور مختار، یارمحمدیان احمد. تاثیر مداخله معنایی به روش میکر بر عملکرد شناختی- معنایی دانش آموزان کلاسهای سوم تا پنجم ابتدایی شهر اصفهان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام[Internet]. 1386؛15(2):45-51. Available from: https://sid.ir/paper/89859/fa

    IEEE: کپی

    جهانشاه محمدزاده، حمیدرضا عیوضی، حسین مولوی، مختار ملک پور، و احمد یارمحمدیان، “تاثیر مداخله معنایی به روش میکر بر عملکرد شناختی- معنایی دانش آموزان کلاسهای سوم تا پنجم ابتدایی شهر اصفهان،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، vol. 15، no. 2، pp. 45–51، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/89859/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button