مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,162
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

567
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی نقش مهدکودک ها در شکل گیری هویت کودکان پیش دبستانی (مطالعه موردی: مهدکودک های بخش سرچهان، شهرستان بوانات)

نویسندگان

معصومی جشنی سمیه

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

هویت تحت تاثیر سه مرجع اصلی یعنی خانواده, مدرسه و جامعه شکل می گیرد. در جامعه کنونی که در آن زندگی می کنیم, بدون شک کارآمدترین و بهترین عامل که بر هویت تاثیر می گذارد مدرسه است که به عنوان یکی از ارکان آموزش و پرورش اولین جایی است که فرزندان پس از خانواده با آن ارتباط دارند و از آنجایی که مدرسه به عنوان یک مرکز تربیتی و آموزشی است نقش اساسی در تربیت و شکل گیری هویت فرزندان دارد. در این راستا هدف تحقیق حاضر, ارزیابی نقش مهدکودک ها در شکل گیری هویت کودکان پیش دبستانی بخش سرچهان, شهرستان بوانات می باشد. این تحقیق به روش توصیفی- تحلیلی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمامی 250 خانوار دارای کودک در مهدکودک ها در بخش سرچهان, شهرستان بوانات می باشد, که بر اساس فرمول کوکران با سطح خطای 0.08 درصد, تعداد 94 نفر از سرپرستان خانوارها به عنوان جامعه نمونه انتخاب گردید. برای تحقق اهداف مورد نظر, ضمن مطالعات اسنادی, طیف گسترده ای از شاخص ها تعیین و در چارچوب مطالعات میدانی (تکمیل پرسش نامه ها و فرم های مشاهدات میدانی) مورد بررسی قرار گرفت. همچنین برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون T تک نمونه ای در نرم افزار SPSS استفاده گردیده است. یافته های پژوهش موید آن است که, مهدکودک ها موجب ایجاد زمینه های همچون: کاهش حس کمرویی در بین کودکان با میانگین 4.42, افزایش حس مسوولیت در بین کودکان با میانگین 4.40, افزایش حس اعتماد به نفس در کودکان با میانگین 4.35, افزایش یادگیری کودکان با میانگین 4.32 شده اند. همچنین نتایج نشان داد که, مهدکودک ها با میانگین 4.10 و سطح معناداری 0.000 دارای بیشترین تاثیر در شکل گیری هویت کودکان می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معصومی جشنی، سمیه. (1397). بررسی نقش مهدکودک ها در شکل گیری هویت کودکان پیش دبستانی (مطالعه موردی: مهدکودک های بخش سرچهان, شهرستان بوانات). همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی. SID. https://sid.ir/paper/898732/fa

    Vancouver: کپی

    معصومی جشنی سمیه. بررسی نقش مهدکودک ها در شکل گیری هویت کودکان پیش دبستانی (مطالعه موردی: مهدکودک های بخش سرچهان, شهرستان بوانات). 1397. Available from: https://sid.ir/paper/898732/fa

    IEEE: کپی

    سمیه معصومی جشنی، “بررسی نقش مهدکودک ها در شکل گیری هویت کودکان پیش دبستانی (مطالعه موردی: مهدکودک های بخش سرچهان, شهرستان بوانات)،” presented at the همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/898732/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button