مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

263
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

123
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

طراحی مرکز یادگیری مفهوم ایثار وشهادت مبتنی بر محتوی کتاب هدیه های آسمانی و اثر بخشی آن بر رشد همدلی و وجدان دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی شهر یزد

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 منظور از همدلی توانایی درک و فهم عواطف شخص دیگر و نشان دادن واکنش مناسب به این عواطف است. لذا هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر طراحی مرکز یادگیری مفهوم ایثار و شهادت مبتنی بر محتوی کتاب هدیه های آسمانی و اثربخشی آن بر رشد همدلی و وجدان در دختران پایه چهارم ابتدایی شهر یزد بود. در این پژوهش به دلیل استفاده از دو گروه کنترل و آزمایش و همچنین تأثیر متغیر مستقل بر بهبود متغیر وابسته از روش پژوهشی شبه آزمایشی استفاده شده و جزء پژوهش های کاربردی می باشد. جامعه مورد مطالعه, شامل 5796 نفر دانش آموز پایه چهارم ابتدایی شهرستان یزد بوده است. یک نمونه 30 نفره به صورت تصادفی از دانش آموزان انتخاب و به دو گروه کنترل و آزمایش تقسیم شده اند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسش نامه واکنش های بین فردی IRI, شامل پنج خرده مقیاس پریشانی شخصی, توجه همدلی, دیدگاه گیری, همدلی خیالی و رشد وجدان بود. با توجه به طراحی مرکز یادگیری به گروه آزمایش در 6 جلسه, مفهوم ایثار و شهادت مبتنی بر محتوی کتاب هدیه های آسمانی آموزش داده شد. داده های حاصل از اجرای پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از نرم افزار SPSS20 با روش تحلیل کواریانس مورد سنجش قرار گرفت. نتایج نشان داد طراحی و اجرای الگوی تدریس مفهوم ایثار و شهادت مبتنی بر محتوی کتاب هدیه های آسمانی بر کاهش پریشانی شخصی, افزایش توجه همدلی, افزایش دیدگاه گیری, افزایش همدلی خیالی و رشد وجدان در دختران کلاس پایه چهارم شهر یزد تاثیرگذار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی احمدآبادی، ناصر، و احسانی، ملیحه. (1397). طراحی مرکز یادگیری مفهوم ایثار وشهادت مبتنی بر محتوی کتاب هدیه های آسمانی و اثر بخشی آن بر رشد همدلی و وجدان دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی شهر یزد. کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری. SID. https://sid.ir/paper/899033/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی احمدآبادی ناصر، احسانی ملیحه. طراحی مرکز یادگیری مفهوم ایثار وشهادت مبتنی بر محتوی کتاب هدیه های آسمانی و اثر بخشی آن بر رشد همدلی و وجدان دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی شهر یزد. 1397. Available from: https://sid.ir/paper/899033/fa

    IEEE: کپی

    ناصر محمدی احمدآبادی، و ملیحه احسانی، “طراحی مرکز یادگیری مفهوم ایثار وشهادت مبتنی بر محتوی کتاب هدیه های آسمانی و اثر بخشی آن بر رشد همدلی و وجدان دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی شهر یزد،” presented at the کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899033/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button