Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

548
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

278
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تاثیر بازاریابی از طریق برندسازی و نام تجاری در رفتار مصرف کننده

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 امروزه, بازاریابی فرآیند جلب علاقه مندی مصرف کنندگان به محصولات و یا سرویس های ارائه شده توسط شرکتهاست. بازاریابی به همه جنبه های بیزینس و کسب و کار مربوط است و شامل توسعه محصول, روش های توزیع, فروش و تبلیغات می شود هویت نام تجاری یکی از استراتژی های بازاریابی است که همانند سرمایه, برای سازمان و محصولات آن ارزش آفرینی می کند از این رو ارتقاء نام و نشان تجاری به عنوان مبنای تعیین استراتژی مشخص شده است. از نظر مصرف کننده, نام تجاری, معرف, پایه و اساس یک انتخاب مطمئن و مطلوب است لذا مدیریت مناسب نام تجاری در رسیدن به اهدافی چون وفاداری مشتریان, مشتری مداری و سود دهی, نیز بسیار مؤثر است. عدم توجه به سهم نام تجاری قوی و کارا به عنوان یک استراتژی بازاریابی موجب می گردد تا شرکتهای داخلی در حفظ مشتریان خود, دچار مشکل گردیده و نتوانند مشتریان خود را حفظ نمایند و از تأثیر نام تجاری قوی بر افزایش سودآوری شرکت, بی بهره خواهند ماند. مشکل از آنجا ناشی می شود که سهم نام تجاری از عوامل مؤثر در ارتقاء و گسترش موقعیت یک شرکت در کشور ما کمرنگ مانده و سرمایه گذاری و ارزش آفرینی بعنوان عاملی که مشتریان از آن برای هویت کالای تولید شده خود استفاده کنند مورد غفلت واقع شده است. از سوی دیگر نبود درک صحیح از قدرت نام تجاری و تأثیر روانی شخصیت نام تجاری به عنوان هسته مرکزی و نزدیکترین عامل در تصمیم گیری مشتری برای انتخاب, سبب شده سازمانهای مختلف توجهی به تقویت و گسترش بازاریابی برمبنای نام تجاری و یا استراتژیهای ارتقای آن نداشته باشند. در واقع برند سازی, ستون فقرات بازاریابی است محققان معتقدند بدون مارک تجاری, محصولات یا خدمات برای مشتریان فعلی یا مشتریان بالقوه قابل تشخیص نیست. مارک تجاری با ایجاد جنبه هایی مانند آرم, خط, طرح, رنگ و یک پیام کلی, به شرکت شما احساسی منسجم می دهد و به مصرف کننده این امکان را می دهد تا بتوانند درباره خرید محصول و فرایند تصمیم گیری آگاهانه خریدشان برنامه ریزی کنند چرا که در شرایطی که رقابت سنگین تر و کیفیت محصول بیشتر می شود و در حال همگن شدن است, این نوع بازاریابی بهتر می تواند مشتری را در انتخاب محصول متقاعد کرده و برای سازمانها و شرکتها نگهدارد. آنچه بیان شد نشان از اهمیت موضوع دارد و اهداف پیشنهادی و دیدگاه های مختلف درخصوص اینکه بازاریابی از طریق نام و نشان تجاری (برند) چگونه در ذهن مصرف کنندگان پردازش می شود وآنها رابه سوی نام های برتر برند سوق می دهد حائز اهمیت است. مقاله حاضر از این جهت که از یک سو به شناسایی عوامل مؤثر بر بازاریابی از طریق نام تجاری و از سوی دیگر به تاثیر رفتارمصرف کننده نسبت به محصول می پردازد, حیاتی و درخور توجه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بسکابادی، حسین، و راستی، علی. (1400). تاثیر بازاریابی از طریق برندسازی و نام تجاری در رفتار مصرف کننده. کنفرانس ملی مدیریت و تجارت الکترونیک. SID. https://sid.ir/paper/901647/fa

    Vancouver: کپی

    بسکابادی حسین، راستی علی. تاثیر بازاریابی از طریق برندسازی و نام تجاری در رفتار مصرف کننده. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901647/fa

    IEEE: کپی

    حسین بسکابادی، و علی راستی، “تاثیر بازاریابی از طریق برندسازی و نام تجاری در رفتار مصرف کننده،” presented at the کنفرانس ملی مدیریت و تجارت الکترونیک. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901647/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

    کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا