مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

406
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

116
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

عدم وجود دانش مدیریت در بیمارستان میلاد تهران

نویسندگان

نباتی بیتا

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

ضعف در دانش مدیریت در بیمارستان میلاد (بهمن ماه سال 1398 لغایت دی ماه سال 1400) 
عملکرد و بازده کارکنان بخش های کلینیکی و پاراکلینیکی (درمان های سرپایی) 

چکیده

 امروزه رفتار و حُسن اخلاق یکی از مباحث مهم مورد توجه محققان در سازمان ها و دولت های گوناگون می باشد. اساس سازمان ها برپایه ی فلسفه ی مدیریت, ارزش ها, بینش و اهداف می باشند و این عناصر خود از فرهنگ سازمانی که ترکیبی از مدیریت مستقیم و غیرمستقیم و تاثیر آن بر عملکرد اجتماعی کارکنان نشأت می گیرد و نوع رهبری, ارتباط و پویایی گروه ها را تعیین می نماید و این فرهنگ نقشی موثر در مثابه کیفیت زندگی کاری آنان و نقشی موثر بر انگیزه های مطلوبِ فیزیکی و روانی کارکنان سازمان مذکور ایفا نموده که بازتاب آن بهبود عملکرد و بهره وری نیروی انسانی کارکنان و نتیجه ی آن افزایش اثربخشی سازمان خواهد بود. پیامد نهایی این فرهنگ سازمانی یا شیوه ی صحیح مدیریت, مشارکت و خشنودی کارکنان مجموعه با حس رضایت مندی از انجام مسئولیت ها و سعی در رشد و بهبود انجام وظایف شغلی شان می باشد. تمامی این عناصر بر ایجاد نوع مدل یا چهارچوبی که سازمان بر مبنای آن اقدام خواهد نمود, موثر است و مبنای عملکرد از مدل استبدادی به ترکیبی از مدل حمایتی و مدل مشارکتی گرایش خواهد یافت. رفتار مطلوب سازمانی و اخلاق حرفه ای همانطور که در «اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی» و «ماده 25 قانون مدیریت خدمات کشوری» به جَهد تاکید قانونگذاران را بر تکریم و رعایتِ حُرمت ارباب رجوعان قرار داده است فی الواقع از دیرباز نیز داد سخن و نکته ها در تمامی مکاتب فکری, قدرت مداران عالم وحتی مصداق اصلی سیره ی پیامبران و اصول دین مبین اسلام نیز بر همان تکریم انسان ها و اخلاق کریمانه بوده است. در متن ماده 25 قانون مدیریت خدمات کشوری, مصوب سال 1386 عنوان شده که مدیران و کارمندان دستگاه های اجرایی, خدمتگزاران مردم هستند و باید با رعایت موازین اخلاق اسلامی و اداری و طبق سوگندی که در بَدو ورود اَدا کرده و منشور اخلاقی و اداری که امضا می کنند, وظایف خود را به نحو احسن در راه خدمت به مردم و با درنظرگرفتن «حقوق و خواسته های قانونی» آن ها انجام دهند. همچنین مصوبه مورخ 22/2/1381سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد اصل «یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» در خصوص طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع نیز با ذکر چندین تبصره در تمامی ارگان ها و سازمان های اقتصادی و درمانی رعایت این اصل را ضروری و عدم رعایت آن را شامل آثار حقوقی نیز دانسته است. مسئولان صاحب نظر با پرداختن به موضوع رفتار شایسته و حُسن رفتار مدیران و کارکنان, قصد تشریح آن و ارتقای شاخص های عملکردی مدیران و کارکنان در دستگاه هایِ دولتی و غیردولتی را دارند. مهم ترین اصل نیز رضایت مندی بیماران است که یکی از مشخصه هایِ اثربخشی بیمارستان ها محسوب خواهدشد و لازمه ی دستیابی به این رضایتمندی رعایت حقوقِ بیماران است که در این پژوهش با هدف بررسی رابطه ی بین میزان آگاهی بیماران نسبت به حقوق شان و میزان رضایتمندی آن ها از خدمات درمانی در بیمارستان میلاد تهران در بازه زمانی حدودا دو سال بدان می پردازیم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نباتی، بیتا. (1400). عدم وجود دانش مدیریت در بیمارستان میلاد تهران. همایش ملی تحقیقات میان رشته ای در مدیریت و علوم پزشکی. SID. https://sid.ir/paper/902010/fa

    Vancouver: کپی

    نباتی بیتا. عدم وجود دانش مدیریت در بیمارستان میلاد تهران. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/902010/fa

    IEEE: کپی

    بیتا نباتی، “عدم وجود دانش مدیریت در بیمارستان میلاد تهران،” presented at the همایش ملی تحقیقات میان رشته ای در مدیریت و علوم پزشکی. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/902010/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

    کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button