مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

940
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان فشار عصبی در دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی شیراز

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 164

چکیده

 مقدمه: استرس پدیده ای پیچیده است که بر ارتباط پویای بین شخص و محیط متمرکز می باشد. آموزش و یادگیری تجربه ای پر استرس است, به خصوص در علوم پزشکی که ماهیت آن به گونه ای است که به عنوان یکی از پر استرس ترین مشاغل شناخته شده است. مساله بحرانی در مورد استرس دانشجویان اثر آن بر یادگیری است. به منظور کاهش استرس ها و پیشگیری از عواقب آن ها باید تدابیری اتخاذ گردد. بنابراین مطالعه حاضر به بررسی میزان فشارهای عصبی و برخی از عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی شیراز پرداخته است.مواد و روش ها: مطالعه توصیفی- تحلیلی حاضر بر روی 420 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی در بین دانشجویان توزیع و «هری» شیراز صورت گرفت که بعد از انتخاب تصادفی نمونه ها پرسش نامه سنجش استرس وارد و با استفاده از آزمون های مورد تجزیه و تحلیل قرار SPSS تکمیل گردید. داده های گردآوری شده به نرم افزار گرفت.یافته های پژوهش: نتایج حاصل از مطالعه نشان داد از نظر وضعیت فشار عصبی 9.9 درصد (42 نفر) ار افراد سالم (نمره کمتر از 150) و 90.1 درصد (381 نفر)دارای فشار عصبی در حد متوسط بودند. طبق نتایج حاصل, بین وضعیت فشار عصبی با وضعیت تاهل ارتباط آماری معنی داری مشاهده شد (p<0.02). بین وضعیت فشار عصبی با هیچ یک از متغیرهای سن, مقطع تحصیلی, رشته تحصیلی و محل سکونت (به ترتیب, (P<0.090, P<0.74, P<0.43, P<0.76) ارتباط معناداری مشاهده نگردید.بحث و نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصل از مطالعه می توان با ایجاد محیط امن روانی, تغییر شرایط اجتماعی و اصلاح وضعیت تحصیلی و آموزشی و خصوصا نحوه برگزاری امتحانات, و هم چنین ایجاد انگیزه بیشتر در دانشجویان, فشارهای عصبی را کاهش داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خانی جیحونی، علی، کشفی، سیدمنصور، بابایی حیدرآبادی، اکبر، ایمانزاد، معصومه، و یزدان خواه، مریم. (1393). بررسی میزان فشار عصبی در دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی شیراز. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 22(ضمیمه)، 159-164. SID. https://sid.ir/paper/90247/fa

    Vancouver: کپی

    خانی جیحونی علی، کشفی سیدمنصور، بابایی حیدرآبادی اکبر، ایمانزاد معصومه، یزدان خواه مریم. بررسی میزان فشار عصبی در دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی شیراز. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام[Internet]. 1393؛22(ضمیمه):159-164. Available from: https://sid.ir/paper/90247/fa

    IEEE: کپی

    علی خانی جیحونی، سیدمنصور کشفی، اکبر بابایی حیدرآبادی، معصومه ایمانزاد، و مریم یزدان خواه، “بررسی میزان فشار عصبی در دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی شیراز،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، vol. 22، no. ضمیمه، pp. 159–164، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/90247/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button