مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

771
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

798
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه مهارت های اجتماعی کودکان سن دبستان با والدین مبتلا به اختلال روانی و بدون والدین مبتلا به اختلال روانی

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 106

چکیده

 مقدمه: مهارت های اجتماعی عامل مهمی در موفقیت یا شکست هر فرد در اجتماع است. این پژوهش برای تعیین مهارت های اجتماعی کودکان سن دبستان با والدین مبتلا به اختلال روانی و بدون والدین مبتلا به اختلال روانی انجام شد. روش کار: در این پژوهش مورد شاهدی 60 کودک 6 تا 12 ساله با والد مبتلا به اختلال روانی با 60 کودک 6 تا 12 ساله با والدین بدون اختلال روانی به روش در دسترس انتخاب شدند. محیط پژوهش مرکز آموزشی درمانی فرشچیان همدان در سال 1396 بود. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه مشخصات دموگرافیک و فرم والدی پرسشنامه استاندارد مقیاس درجه بندی مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت بود که والدین آن ها را تکمیل کردند. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 21 و آزمون های آمار توصیفی و استنباطی, شامل تی تست, آنالیز کوواریانس و آزمون کای دو, انجام شد. یافته ها: نتایج نشان داد نمره مهارت های اجتماعی کودکان در گروه مورد 10/8± 56/43 و در گروه شاهد 8/7± 58/46 بود. میانگین نمره مهارت های اجتماعی کودکان در دو گروه مورد و شاهد تفاوت معنی داری با یکدیگر نداشت (0/259=P). نتیجه گیری: مهارت اجتماعی کودکان در هر دو گروه در محدوده متوسط قرار داشت و سطح مطلوبی نداشت. بنابراین بازنگری شیوه های آموزشی و تربیتی در سطح خانواده و نیز برنامه های آموزشی و پرورشی را برای ارتقا و تکامل مهارت های اجتماعی لازم است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شمسایی، فرشید، شکوهی، زهرا، فرهادیان، مریم، و صادقیان، عفت. (1398). مقایسه مهارت های اجتماعی کودکان سن دبستان با والدین مبتلا به اختلال روانی و بدون والدین مبتلا به اختلال روانی. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، 27(2 )، 97-106. SID. https://sid.ir/paper/92451/fa

    Vancouver: کپی

    شمسایی فرشید، شکوهی زهرا، فرهادیان مریم، صادقیان عفت. مقایسه مهارت های اجتماعی کودکان سن دبستان با والدین مبتلا به اختلال روانی و بدون والدین مبتلا به اختلال روانی. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)[Internet]. 1398؛27(2 ):97-106. Available from: https://sid.ir/paper/92451/fa

    IEEE: کپی

    فرشید شمسایی، زهرا شکوهی، مریم فرهادیان، و عفت صادقیان، “مقایسه مهارت های اجتماعی کودکان سن دبستان با والدین مبتلا به اختلال روانی و بدون والدین مبتلا به اختلال روانی،” مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، vol. 27، no. 2 ، pp. 97–106، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/92451/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button