مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,086
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,172
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازی درمان گری بر کاهش اضطراب دانش آموزان مدارس ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 235 | صفحه پایان 246

چکیده

 زمینه: شواهد نشان داده که بازی درمانگری بر کاهش اختلال رفتاری مؤثر بوده است, اما آیا می تواند بر بهبود اختلال اضطراب دانش آموزان مؤثر باشد؟ هدف: هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی بازی درمان گری بر کاهش اضطراب در دانش آموزان دختر مدارس ابتدایی بود. روش: این پژوهش یک مطالعه نیمه آزمایشی با طراحی پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری آن شامل تمامی دانش آموزان دختر پایه ی دوم ابتدایی مدرسه ی سمای شهر ملایر ) 68 دانش آموز) بود. از بین آنها, نمونه ای به تعداد 30 دانش آموز که دارای بالاترین نمره اضطراب روی مقیاس سنجش اضطراب کودکان کینگری و همکاران (2009) بودند, انتخاب و به روش تصادفی به دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. گروه آزمایش 10 جلسه مداخله ی بازی درمان گری (محمد اسماعیل, 1389) را دریافت کرد و بر روی گروه گواه هیچ مداخله ای انجام نشد. نمره ی آزمون غربال گری اضطراب دانش آموزان به عنوان پیش آزمون در نظر گرفته شد و و پس از مداخله نیز مجدداً آزمون اضطراب کودکان بر روی هر دو گروه اجرا شد و نمره آن به عنوان پس آزمون در نظر گرفته شد. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس و تیِ گروه های مستقل مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: نتایج نشان داد که بازی درمان گری بر کاهش اضطراب اجتماعی, اضطراب جدایی, و اجتناب از آسیب در کودکان تأثیر مثبت و معناداری داشت (05/0>p), اما بر کاهش نشانه های جسمانی در کودکان تأثیر معناداری نداشته است (05/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یزدانی، فریدون. (1398). اثربخشی بازی درمان گری بر کاهش اضطراب دانش آموزان مدارس ابتدایی. مجله علوم روانشناختی، 18(74 )، 235-246. SID. https://sid.ir/paper/92865/fa

    Vancouver: کپی

    یزدانی فریدون. اثربخشی بازی درمان گری بر کاهش اضطراب دانش آموزان مدارس ابتدایی. مجله علوم روانشناختی[Internet]. 1398؛18(74 ):235-246. Available from: https://sid.ir/paper/92865/fa

    IEEE: کپی

    فریدون یزدانی، “اثربخشی بازی درمان گری بر کاهش اضطراب دانش آموزان مدارس ابتدایی،” مجله علوم روانشناختی، vol. 18، no. 74 ، pp. 235–246، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/92865/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button