مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

971
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

995
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی قصه درمانی مبتنی بر کنش های اجرایی روزمره بر بهبود نظم جویی شناختیِ هیجان کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 787 | صفحه پایان 797

چکیده

 زمینه: مطالعات متعددی به اثربخشی قصه درمانی مبتنی بر کنش های اجرایی روزمره و بررسی بهبود نظم جویی شناختی هیجان پرداخته اند. اما پژوهشی که به بررسی اثربخشی قصه درمانی مبتنی بر کنش های اجرایی روزمره بر بهبود نظم جویی شناختیِ هیجان کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی پرداخته باشد مغفول مانده است. هدف: تعیین اثربخشی قصه درمانی مبتنی بر کنش های اجرایی روزمره بر بهبود نظم جویی شناختیِ هیجان کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی بود. روش: پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون و گروه گواه بود. جامعه آماری شامل کودکان 11-9 ساله مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالیِ تحت حمایت درمانگاه شبانه روزیِ حضرت علی اصغر (ع) شهر ری در سال 1397 بود, تعداد 30 نفر به شیوه نمونه گیری دردسترس به عنوان نمونه انتخاب و به صورت تصادفی در گروه های آزمایش و گواه گمارده شدند. ابزار گردآوری داده های پژوهش عبارتند از: مقیاس مشکلات رفتاری کودکان کانرز-فرم والد (گویت, کانرز و آلریچ, 1973), مصاحبه بالینی ساختاریافته (محقق ساخته, 1397), پرسشنامه نظم جویی شناختی هیجان-فرم کودکان (گارنفسکی و همکاران (2007) و جلسات مداخله قصه درمانی مرادیان و همکاران (1393). داده ها با استفاده از آزمون لوین و تحلیل کواریانس تحلیل شدند. یافته ها: قصه درمانی مبتنی بر کنش های اجرایی روزمره بر بهبود نظم جویی شناختی هیجان کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی تأثیر معنادار داشت (0. 01 >p). نتیجه گیری: کودکان بیش فعالی که در جلسات قصه درمانی شرکت کردند راهبردهای ناسازگارانه کمتر و راهبردهای سازگارانه نظم جویی شناختی هیجانی بیشتر کسب کردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    درویش دماوندی، زهرا، درتاج، فریبرز، قنبری هاشم آبادی، بهرامعلی، و دلاور، علی. (1399). اثربخشی قصه درمانی مبتنی بر کنش های اجرایی روزمره بر بهبود نظم جویی شناختیِ هیجان کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی. مجله علوم روانشناختی، 19(90 )، 787-797. SID. https://sid.ir/paper/93106/fa

    Vancouver: کپی

    درویش دماوندی زهرا، درتاج فریبرز، قنبری هاشم آبادی بهرامعلی، دلاور علی. اثربخشی قصه درمانی مبتنی بر کنش های اجرایی روزمره بر بهبود نظم جویی شناختیِ هیجان کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی. مجله علوم روانشناختی[Internet]. 1399؛19(90 ):787-797. Available from: https://sid.ir/paper/93106/fa

    IEEE: کپی

    زهرا درویش دماوندی، فریبرز درتاج، بهرامعلی قنبری هاشم آبادی، و علی دلاور، “اثربخشی قصه درمانی مبتنی بر کنش های اجرایی روزمره بر بهبود نظم جویی شناختیِ هیجان کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی،” مجله علوم روانشناختی، vol. 19، no. 90 ، pp. 787–797، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/93106/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button