مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

729
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,005
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازی مهارتی-فکری لگو بر میزان تنش تعامل والد-کودک درکودکان دارای اختلال یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 1037 | صفحه پایان 1045

چکیده

 زمینه تحقیقات اثربخشی بازی ها را بر متغیرهای مختلفی چون توانش های اجتماعی, ارتباطی و کاهش انزوا در کودکان دارای اختلال یادگیری را نشان داده اند. اما تعیین اثربخشی بازی مهارتی-فکری لگو بر تنش تعامل والد-کودک مغفول مانده است. هدف پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر بازی مهارتی-فکری لگو بر تنش تعامل والد-کودک در کودکان مبتلا به اختلال یادگیری انجام شد. روش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری, شامل تمامی کودکان دبستانی پایه سوم و دارای اختلال یادگیری خواندن و نوشتن شهر تهران بود. 50 کودک به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. سپس, تعداد 30 کودک که دارای تراز بالایی در تنش والد-کودک بودند, به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفری (یک گروه آزمایشی و یک گروه گواه) جایگزین شدند. کودکان گروه آزمایش, 12 جلسه بازی مهارتی-فکری لگو شروع با داستان توسط گروه لگوی آموزشی (2014) همراه آگاهی واج شناختی را به طور گروهی, یک بار در هفته به مدت 60 دقیقه دریافت کردند. ابزار پژوهش شامل شاخص تنیدگی والدین توسط آبیدین (1990) بود. یافته ها یافته های کواریانس تک متغیره نشان داد بازی مهارتی-فکری لگو با 95% اطمینان بر میزان تنش تعامل والد-کودک (39/65 F=, 0/05P<) در والدین کودکان دارای اختلال یادگیری نسبت به گروه گواه در مرحله پس آزمون اثربخش است. نتیجه گیری بازی لگو با پرورش حل مساله و روابط اجتماعی به کاهش مشکلات کودک, افزایش حس صلاحیت و اداره ی والدینی منجر شد و به عنوان یک سیستم یادگیری نوین برای کاهش تنیدگی در روابط والد-کودک معرفی گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سالکی، سارا، تاجری، بیوک، و احدی، حسن. (1398). اثربخشی بازی مهارتی-فکری لگو بر میزان تنش تعامل والد-کودک درکودکان دارای اختلال یادگیری. مجله علوم روانشناختی، 18(81 )، 1037-1045. SID. https://sid.ir/paper/93228/fa

    Vancouver: کپی

    سالکی سارا، تاجری بیوک، احدی حسن. اثربخشی بازی مهارتی-فکری لگو بر میزان تنش تعامل والد-کودک درکودکان دارای اختلال یادگیری. مجله علوم روانشناختی[Internet]. 1398؛18(81 ):1037-1045. Available from: https://sid.ir/paper/93228/fa

    IEEE: کپی

    سارا سالکی، بیوک تاجری، و حسن احدی، “اثربخشی بازی مهارتی-فکری لگو بر میزان تنش تعامل والد-کودک درکودکان دارای اختلال یادگیری،” مجله علوم روانشناختی، vol. 18، no. 81 ، pp. 1037–1045، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/93228/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button