Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,541
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,449
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازی با لگو بر مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 130 | صفحه پایان 142

چکیده

 زمینه و هدف: مهارت های اجتماعی شالوده ارتباط های موفق و رودررو است و برخورداری از آن و ارتباط های ثمربخش برای داشتن عملکردی موفق در زندگی ضروری است. بر همین اساس پژوهش حاضر باهدف بررسی اثربخشی بازی با لگو بر مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی انجام شد.روش: روش پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه و دوره پیگیری بود. جامعه آماری شامل تمامی کودکان 4 تا 6 ساله مرکز آموزشی لگو استان یزد در سال تحصیلی 95-1394 بود که نمونه ای به حجم 30 نفر با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و گواه گمارده شدند. برای سنجش مهارت های اجتماعی از مقیاس درجه بندی مهارت های اجتماعی (ویرت و همکاران, 1984) استفاده شد که بر روی افراد نمونه در مراحل اجرای آموزش لگو و در دوره پیگیری اجرا شد. به منظور آزمون فرضیه پژوهش از آزمون تحلیل واریانس با اندازه گیری های مکرر استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد که بازی با لگو بر افزایش مهارت های اجتماعی کودکان 4 تا 6 ساله تاثیر معنادار دارد (p<0.0001).نتیجه گیری: بر اساس یافته های حاصل از پژوهش, می توان بر اهمیت بازی با لگو بر مهارت اجتماعی کودکان تاکید کرد و از آن به عنوان یک روش موثر بهره گرفت.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برزگربفرویی، کاظم، و عموقدیری، مهسا. (1396). تاثیر بازی با لگو بر مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی. سلامت روان کودک (روان کودک)، 4(3 )، 130-142. SID. https://sid.ir/paper/258401/fa

    Vancouver: کپی

    برزگربفرویی کاظم، عموقدیری مهسا. تاثیر بازی با لگو بر مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی. سلامت روان کودک (روان کودک)[Internet]. 1396؛4(3 ):130-142. Available from: https://sid.ir/paper/258401/fa

    IEEE: کپی

    کاظم برزگربفرویی، و مهسا عموقدیری، “تاثیر بازی با لگو بر مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی،” سلامت روان کودک (روان کودک)، vol. 4، no. 3 ، pp. 130–142، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258401/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا