مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

412
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

587
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر آموزش راهبردهای خودکارآمدی کلاس-محور آموزگاران بر عملکرد ریاضی، خودکارآمدی ریاضی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اهواز

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 73

چکیده

 این پژوهش به بررسی تأثیر آموزش "راهبردهای خودکارآمدی" کلاس-محور در افزایش خودکارآمدی ریاضی و عملکرد ریاضی دانش آموزان پرداخته است. جامعه آماری شامل دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه ناحیه های شهر اهواز است. نمونه گیری شامل انتخاب تصادفی 24 دبیرستان و گماردن آن ها به دو گروه آزمایشی و گواه می باشد. دانش آموزان هدف (دارای خودکارآمدی ریاضی پایین) بر اساس مقیاس خودکارآمدی ریاضی انتخاب شدند. ابزارهایی مورد استفاده در این پژوهش عبارتند از: پرسشنامه خودکارامدی ریاضی (جانسون, 2008), مقیاس خودکارآمدی ریاضی (لیو و کویرالا, 2009), پرسشنامه خودکارآمدی معلم (شوارزر و همکاران, 1999) و آزمون ریاضی معلم ساخته. قبل از مداخله, دبیران ریاضی گروه های آزمایشی و گواه, دانش آموزان را از نظر توانایی ریاضی درجه بندی کردند. طرح پژوهش آزمایشی میدانی می باشد. دبیران گروه آزمایشی در مورد "راهبردهای خودکارآمدی" 12 جلسه آموزش دیدند. پس از اتمام دوره آموزشی, دبیران, راهبردهای خودکارآمدی را به مدت2 ماه در کلاس درس به کار گرفتند. دانش آموزان در دو نوبت (پیش آزمون و پس آزمون) ارزشیابی شدند. از روش تحلیل آماری الگوسازی خطی سلسله مراتبی (HLM) استفاده شد. نتایج نشان داد, مداخله, موجب افزایش خودکارآمدی و عملکرد ریاضی دانش آموزان شده است. همچنین, پس از کنترل اثر معنی دار مداخله, پس آزمون ها در بین کلاس ها متفاوت بودند. به نظر دبیران ریاضی گروه آزمایشی, راهبردهای خودکارآمدی را بسیار مفید, آموزنده و نو بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خیاط قیاسی، پروین. (1399). تأثیر آموزش راهبردهای خودکارآمدی کلاس-محور آموزگاران بر عملکرد ریاضی, خودکارآمدی ریاضی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اهواز. پژوهش در آموزش ریاضی، 1(1 )، 55-73. SID. https://sid.ir/paper/950269/fa

    Vancouver: کپی

    خیاط قیاسی پروین. تأثیر آموزش راهبردهای خودکارآمدی کلاس-محور آموزگاران بر عملکرد ریاضی, خودکارآمدی ریاضی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اهواز. پژوهش در آموزش ریاضی[Internet]. 1399؛1(1 ):55-73. Available from: https://sid.ir/paper/950269/fa

    IEEE: کپی

    پروین خیاط قیاسی، “تأثیر آموزش راهبردهای خودکارآمدی کلاس-محور آموزگاران بر عملکرد ریاضی, خودکارآمدی ریاضی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اهواز،” پژوهش در آموزش ریاضی، vol. 1، no. 1 ، pp. 55–73، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950269/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button