مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

307
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

528
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و تبیین مدل عوامل سوق دهنده موثر بر مدیریت بازاریابی توسعه گردشگری ورزشی استان آذربایجان شرقی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 53

چکیده

 هدف از پژوهش انجام شده طراحی و تبیین مدل عوامل سوق دهنده موثر بر مدیریت بازاریابی توسعه گردشگری ورزشی استان آذربایجان شرقی بود. تحقیق انجام شده از نظر روش شناسی, از نوع آمیخته بود که با انجام مصاحبه با خبرگان و انجام مطالعات میدانی, به شناسایی دقیق تر و اصولی تر مولفه های مدل عوامل سوق دهنده توسعه بازاریابی گردشگری در بین متخصصان ورزشی و پرداخته شد و در کنار آن الگوی عوامل سوق دهنده توسعه بازاریابی ورزشی طراحی شد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل مدیران, کارشناسان آگاه, صاحبنظران و اساتید دانشگاه, و خبرگان و فعالان گردشگری و متخصصین مدیریت ورزشی آشنا به موضوع پژوهش, مسیولین و مدیران ارشد و میانی سازمان های ورزشی (ادارات ورزش و امورجوانان, دانشکده های تربیت بدنی و علوم ورزشی, هیات ورزش های همگانی استان, اعضای کمیته گردشگری ورزشی استان) و فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دانشجویان دکتری رشته های مدیریت گردشگری و علوم ورزشی استان آذربایجان شرقی بود. روش نمونه گیری در پژوهش حاضر به صورت در دسترس بود که تعداد 235 پرسشنامه کامل از میان متخصصین مدیریت ورزشی جمع آوری و به روش تحلیل عاملی و مدل سازی معادله ساختاری جهت ساخت مدل و آزمون فرضیه ها مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که از نگاه صاحب نظران سه گروه, عوامل سوق دهنده با میانگین رتبه 07/2, جز عوامل تاثیرگذار بر توسعه بازاریابی گردشگری ورزشی بود. از نگاه صاحبنظران سه گروه, 7 عامل به عنوان عوامل سوق دهنده توسعه بازاریابی گردشگری ورزشی شناسایی شد که به ترتیب عبارتند از عامل فرهنگی با مقدار عامل 542/61% (اصلی ترین و مهم ترین عامل), عامل محیطی با مقدار 290/11%, عامل مزیت رقابتی با مقدار 518/8%, عامل اقتصادی با مقدار 056/7%, عامل سیاسی قانونی با مقدار 786/4%, عامل زیرساختی با مقدار 064/4% و عامل هفتم, گردشگری سبز و پایدار با مقدار 743/2%. در نهایت مقادیر بارهای عاملی, نشان داد که با توجه به نامناسب بودن اعتبار 6 مورد از گویه های پرسشنامه, گویه های مذکور در تحلیل مدل نهایی تحقیق حذف شدند. شاخص های اصلی برازش مربوط به مدل های مختلف, همگی نشان داد که مدل ها از برازش مناسبی برخوردار هستند و براساس روابط شناسایی شده میان متغیرها, در نهایت الگوی بازاریابی گردشگری ورزشی در استان آذربایجان شرقی طراحی گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیکنام، کامبیز، احمدی، عبدالحمید، هنری، حبیب، و محرم زاده، مهرداد. (1400). طراحی و تبیین مدل عوامل سوق دهنده موثر بر مدیریت بازاریابی توسعه گردشگری ورزشی استان آذربایجان شرقی. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، 13(3 )، 29-53. SID. https://sid.ir/paper/950334/fa

    Vancouver: کپی

    نیکنام کامبیز، احمدی عبدالحمید، هنری حبیب، محرم زاده مهرداد. طراحی و تبیین مدل عوامل سوق دهنده موثر بر مدیریت بازاریابی توسعه گردشگری ورزشی استان آذربایجان شرقی. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش[Internet]. 1400؛13(3 ):29-53. Available from: https://sid.ir/paper/950334/fa

    IEEE: کپی

    کامبیز نیکنام، عبدالحمید احمدی، حبیب هنری، و مهرداد محرم زاده، “طراحی و تبیین مدل عوامل سوق دهنده موثر بر مدیریت بازاریابی توسعه گردشگری ورزشی استان آذربایجان شرقی،” پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، vol. 13، no. 3 ، pp. 29–53، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950334/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button