مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

481
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

720
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش هوشمندی کسب و کار بر مدیریت استراتژیک در صنعت دارویی

صفحات

 صفحه شروع 2679 | صفحه پایان 2687

چکیده

 مقدمه: تحقیقات نشان داده است که فرآیند جهانی شدن, پیشرفت های سریع و بنیادین تکنولوژیک, پیشرفت های جدید در زمینه فناوری اطلاعات, افزایش تغییرات سریع در الگوهای مصرف و تقاضا, منابع انرژی, کمبود منابع و هزینه های بالای آن منوط به یک سری قابلیت ها هستند, در همین راستا هدف این پژوهش, بررسی نقش هوشمندی کسب و کار بر پیاده سازی مولفه های مدیریت استراتژیک در صنعت دارویی کشور می باشد. روش کار: روش تحقیق توصیفی – همبستگی می باشد. از پرسشنامه استاندارد 27 گویه ای هیل و جونز(2007) جهت جمع آوری داده ها استفاده شد که روایی آن مجددا با استفاده از نسبت روایی محتوی تایید شد, همچنین پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد آزمون قرار گرفت. ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه برابر با 79/0 بود که حاکی از پایایی مناسب ابزار پژوهش بود. جامعه آماری این پژوهش, کلیه مدیران ارشد فروش, بازاریابی و فناوری شرکت های دارویی استان البرز و تهران (360 مدیر) بود که از این تعداد, 275 نفر به روش نمونه گیری در دسترس, انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. از آزمون تحلیل واریانس چندگانه ( مانوا) و نرم افزار SPSS جهت تجزیه و تحلیل داده استفاده گردید. نتایج: نتایج تحقیق نشان داد که سازمان هایی که از سطح هوشمندی بالاتری برخودارند, نسبت به سایر سازمان ها در پیاده سازی مولفه های مدیریت استراتژیک موفق تر عمل می کنند (001/0 P≤ ). نتیجه گیری: به نظر می رسد هوشمندی کسب و کار نقش معناداری در اتخاذ تصمیمات صحیح و به موقع و همچنین پیاده سازی مدیریت استراتژیک در سازمان ها ایفا کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، مریم، مینویی، مهرزاد، و فتحی، زاداله. (1399). نقش هوشمندی کسب و کار بر مدیریت استراتژیک در صنعت دارویی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 63(4 )، 2679-2687. SID. https://sid.ir/paper/950529/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی مریم، مینویی مهرزاد، فتحی زاداله. نقش هوشمندی کسب و کار بر مدیریت استراتژیک در صنعت دارویی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1399؛63(4 ):2679-2687. Available from: https://sid.ir/paper/950529/fa

    IEEE: کپی

    مریم قاسمی، مهرزاد مینویی، و زاداله فتحی، “نقش هوشمندی کسب و کار بر مدیریت استراتژیک در صنعت دارویی،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 63، no. 4 ، pp. 2679–2687، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950529/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button