مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

263
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

564
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط بین برنامه ریزی مسیر شغلی و صلاحیت های حرفه ای (آموزشی و پژوهشی) معلمان اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 56

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین برنامه ریزی مسیر شغلی و ابعاد صلاحیتهای حرفه ای(آموزشی و پژوهشی) در میان معلمان اصفهان انجام شده است. روش پژوهش توصیفی – پیمایشی بوده, جامعه آماری شامل 1969 نفر از معلمان ناحیه های 1, 3 و 4 اصفهان بود که تعداد 170 نفر به عنوان نمونه مورد مطالعه از طریق فرمول حجم نمونه کرجسی و مورگان و به صورت نمونه گیری متناسب با حجم انتخاب شده اند. برای گردآوری داده های پژوهش از دو پرسشنامه استاندارد برنامه ریزی مسیر شغلی بر پایه مدل شاین و پرسشنامه صلاحیتهای حرفه ای بر پایه دیدگاه بویر وهمکاران(1994) استفاده شد. برای سنجش میزان پایایی از ضریب آلفا کرونباخ در یک مطالعه مقدماتی روی یک نمونه 40 نفری, پرسشنامه برنامه ریزی مسیر شغلی 881%=α و پرسشنامه ابعاد شناختی توانمندسازی 862%=α بدست آمد. داده های تحقیق پس از جمع آوری بر اساس فرضیه های پژوهش و با استفاده از تحلیل مانوا و تحلیل رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. نتایج به دست آمده نشان داد که: 1-بین تمام مولفه های برنامه ریزی مسیر شغلی و کل ابعاد صلاحیتهای حرفه ای رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد. 2-مولفه های های شایستگی فنی – کارکردی, خودمختاری, امنیت و ثبات, خلاقیت و کارآفرینی, خدمت و از خود گذشتگی ایثار, چالش محض و سبک زندگی می توانند به طور مثبت و معنی دار ابعاد صلاحیتهای حرفه ای پژوهش, انتشار دانش(تدریس, تلفیق دانش و کاربرد دانش را پیش بینی کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، ستاره. (1400). بررسی ارتباط بین برنامه ریزی مسیر شغلی و صلاحیت های حرفه ای (آموزشی و پژوهشی) معلمان اصفهان. پویش در آموزش علوم انسانی، 7(23 )، 39-56. SID. https://sid.ir/paper/950553/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی ستاره. بررسی ارتباط بین برنامه ریزی مسیر شغلی و صلاحیت های حرفه ای (آموزشی و پژوهشی) معلمان اصفهان. پویش در آموزش علوم انسانی[Internet]. 1400؛7(23 ):39-56. Available from: https://sid.ir/paper/950553/fa

    IEEE: کپی

    ستاره موسوی، “بررسی ارتباط بین برنامه ریزی مسیر شغلی و صلاحیت های حرفه ای (آموزشی و پژوهشی) معلمان اصفهان،” پویش در آموزش علوم انسانی، vol. 7، no. 23 ، pp. 39–56، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950553/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button