مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

264
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

565
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ناهماهنگی روش-پاسخ و عملکرد در درس ریاضی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی سمنان

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 90

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی عملکرد و شناسایی ناهماهنگی روش-پاسخ در سوالات ریاضی در حیطه های محتوایی مختلف بود. طرح پژوهش توصیفی-پیمایشی بود. نمونه پژوهش را 957 نفر از دانش آموزان پایه چهارم دبستان های سمنان که از طریق نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند, تشکیل می دادند. ابزار پژوهش, آزمون پیشرفت تحصیلی ریاضی محقق ساخته بود. یافته ها نشان داد که عملکرد دانش آموزان در سطوح دانش و کاربرد بهتر از درک و فهم بود. در حیطه های محتوایی زاویه و تقسیم, عملکرد بهتری نسبت به حیطه های دیگر مشاهده شد. عملکرد دانش آموزان پسر در سه سطح شناختی برتر از دختران بود. در 40 درصد حیطه های محتوایی, درصد دانش آموزانی که با روش درست, پاسخ غلط داده اند, دست کم در 2 سوال بیش از 50 درصد بود. استفاده از راهبردهای فراشناختی برای کاهش ناهماهنگی روش – پاسخ می تواند راهبرد موثری باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصیری پور، صدیقه، کیان ارثی، فرحناز، و طالع پسند، سیاوش. (1399). ناهماهنگی روش-پاسخ و عملکرد در درس ریاضی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی سمنان. پژوهش در آموزش ریاضی، 1(1 )، 75-90. SID. https://sid.ir/paper/950657/fa

    Vancouver: کپی

    نصیری پور صدیقه، کیان ارثی فرحناز، طالع پسند سیاوش. ناهماهنگی روش-پاسخ و عملکرد در درس ریاضی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی سمنان. پژوهش در آموزش ریاضی[Internet]. 1399؛1(1 ):75-90. Available from: https://sid.ir/paper/950657/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه نصیری پور، فرحناز کیان ارثی، و سیاوش طالع پسند، “ناهماهنگی روش-پاسخ و عملکرد در درس ریاضی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی سمنان،” پژوهش در آموزش ریاضی، vol. 1، no. 1 ، pp. 75–90، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950657/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button