مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

220
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

486
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت آموزش الکترونیک در دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در سال 1399

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 118

چکیده

 سابقه و هدف: آموزش الکترونیکی در بسیاری از کشورها از جمله ایران به عنوان یک نظام آموزشی نوین شناخته شده است و به منظور بهبود, توسعه و تضمین کیفیت چنین نظامی به ارزشیابی مداوم نیاز می باشد. این مطالعه با هدف تعیین کیفیت آموزش الکترونیک در دانشجویان دانشکده دندانپزشکی آزاد تهران در سال 1399 انجام گرفت. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی مقطعی بر روی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 1400-1399 انجام گرفت. ابزار گرد اوری داده ها, پرسشنامه ای براساس مطالعات پیشین بود. این پرسشنامه حاوی دو بخش اطلاعات دموگرافیک دانشجویان مقطع تحصیلی (علوم پایه و بالینی), سن, جنسیت, میزان مهارت کامپیوتر, و بخش ارزیابی کیفیت دوره های مجازی (حاوی 33 سیوال) بود. این پرسشنامه 33 سیوالی شامل 6 حیطه: تعامل (5 سیوال: ), محتوا (6 سیوال), یادگیری فردی (5سیوال) اطلاع رسانی و حضورغیاب (3سوال), فناوری (7سوال) و ارزشیابی (7 سیوال) بود. نحوه نمره دهی به سیوالات براساس طیف لیکرت شش درجه ای از (1) نامطلوب تا مطلوبیت بالا (6) است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS ورژن 26 و مدل رگرسیون چند گانه خطی استفاده شد. مقادیر کمتر از 05/0 به عنوان سطح معنی دار در نظر گرفته شد. یافته ها: از 272 دانشجو, 56/6 % زن و 34/4% مرد بودند. 80/1 % زیر 25 سال سن داشتند. 65/1 % در مقطع بالینی و 34/9 % در مقطع علوم پایه مشغول به تحصیل بودند. کیفیت آموزش الکترونیک در حیطه های محتوا, یادگیری فردی, تعامل و اطلاع رسانی و حضورغیاب دوره در سطح مطلوب و در حیطه های ارزشیابی دوره و فناوری در سطح نسبتا مطلوب قرار داشت. بطور کلی, متغیرهای علوم پایه و بالینی (0/35=p), میزان اشنایی با کامپیوتر (0/83=p), جنسیت (0/71=p), ترم تحصیلی (0/23=p), معدل (0/29=p) و سن (0/15=p) بر نمره ی کل تاثیرگذار نبودند. نتیجه گیری: کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی آزاد تهران در سال تحصیلی 1400-1399 براساس میانگین شش حیطه مورد ارزیابی در سطح مطلوب قرار داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحمت زاده، الهه، لواف، شیرین، و عزیزی، آرش. (1400). ارزیابی کیفیت آموزش الکترونیک در دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در سال 1399. تحقیق در علوم دندانپزشکی، 18(2 (پیاپی 68) )، 109-118. SID. https://sid.ir/paper/951684/fa

    Vancouver: کپی

    رحمت زاده الهه، لواف شیرین، عزیزی آرش. ارزیابی کیفیت آموزش الکترونیک در دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در سال 1399. تحقیق در علوم دندانپزشکی[Internet]. 1400؛18(2 (پیاپی 68) ):109-118. Available from: https://sid.ir/paper/951684/fa

    IEEE: کپی

    الهه رحمت زاده، شیرین لواف، و آرش عزیزی، “ارزیابی کیفیت آموزش الکترونیک در دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در سال 1399،” تحقیق در علوم دندانپزشکی، vol. 18، no. 2 (پیاپی 68) ، pp. 109–118، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951684/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button