مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

12
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده علوم پزشکی نجف آباد درباره قابلیت ارائه دروس تخصصی در بستر مجازی و دلایل آن؛ یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 196 | صفحه پایان 206

چکیده

 1مقدمه: با وجود تجربه ارائه دروس تخصصی در بستر مجازی در دوران کرونا, شروع دوره های حضوری شک و تردیدها در مورد ارائه دروس تخصصی در بستر مجازی را به قوت خود باقی گذاشته است. هدف پژوهش حاضر بررسی دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد نجف آباد درباره دروس تخصصی قابل ارائه در بستر مجازی و دلایل برگزاری و عدم برگزاری این دروس به صورت مجازی است. روش ها: این مطالعه کیفی با استفاده از روش تحلیل محتوا, در جامعه آماری اساتید و دانشجویان رشته‎های بهداشت, پرستاری و مامایی و پزشکی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد نجف‎آباد انجام شد. 30 دانشجو و 14 استاد از رشته‎های مختلف به روش نمونه‎گیری هدفمند برای انجام مصاحبه نیمه‎ساختاریافته انتخاب شدند. مدت انجام مصاحبه برای دانشجویان 15 تا 20 دقیقه و برای اساتید حدود 50 تا 90 دقیقه به طول انجامید. انجام مصاحبه‎ها تا زمان اشباع داده‎ها ادامه یافت. تحلیل داده‎ها به روش تحلیل محتوای موضوعی و روایی و پایایی نتایج به شیوه پرسش از همکار و بررسی توسط اعضاء انجام شد. نتایج: دانشجویان و اساتید تمام دروس پایه و تخصصی نظری را قابل ارائه در بستر مجازی می دانند. در بررسی داده‎های کیفی دلایل اساتید و دانشجویان برای برگزاری و عدم برگزاری دروس تخصصی در بستر مجازی در 23 طبقه فرعی و دو طبقه کلی نگرشی (استفاده بهینه از زمان, کاهش هزینه, فرار از تدریس ضعیف اساتید) و مهارت های فنی و تکنیکی (مدیریت بهتر کلاس های با جمعیت زیاد, استفاده از فناوری های نوین در تدریس) طبقه بندی گردید. نتیجه گیری: نتیجه مطالعه نشان‎دهنده استدلال‎های موافق و مخالف در مورد ارائه دروس تخصصی در بستر مجازی است. از این دیدگاه‎ها استنباط‎هایی می‎شود که به اصلاح روند برگزاری و ارائه دروس در بستر مجازی کمک می‎کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button