مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

231
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

81
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش بلوغ مدیریت دانش در دانشگاه های علوم پزشکی: یک مطالعه مقطعی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

صفحات

 صفحه شروع 14 | صفحه پایان 23

چکیده

 هدف: دانش یک منبع راهبردی برای توسعه خدمات و کسب مزیت رقابتی محسوب شده و ارزیابی به موقع فعالیت های دانش عامل مهمی برای برتری عملکرد سازمان خواهد بود. هدف پژوهش حاضر, ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و تأثیر آن بر برتری عملکرد بود. روش ها: روش پژوهش پیمایشی و نوع آن کاربردی است. جامعه پژوهش شامل مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بود. پژوهش در سال 1399 انجام شد. نمونه گیری به روش طبقه ای تصادفی ساده بود. حجم نمونه 320 نفر تعیین گردید. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد سازمان بهره وری آسیایی بود (ضریب پایایی پرسشنامه: 0/83). پرسشنامه شامل هفت معیار اصلی و 46 سؤال بود. نرم افزار آماری مورد استفاده SPSS بود. آزمون های آماری آنووا, تی و رگرسیون خطی ساده برای تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها استفاده شد. نتایج: پژوهش نشان داد دانشگاه با امتیاز 141/16 در سطح توسعه از سطوح بلوغ مدیریت دانش قرار داشت. نتایج رگرسیون بیانگر آن بود شاخص فرآیندهای دانشی به مقدار 0/69 بیشترین اثر و شاخص کارکنان به مقدار 0/67 پایین ترین اثر را بر بلوغ مدیریت دانش داشتند. مقدار آماره تی برای شاخص های بلوغ دانش (فناوری, فرآیندهای دانشی, رهبری, فرآیند, یادگیری و نوآوری و نتایج مدیریت دانش) به استثنای کارکنان در سطح کمتر از 05/0 معنادار بود. نتیجه گیری: نتایج به دست آمده از تحلیل داده ها وجود رابطه بین مدل بلوغ مدیریت دانش سازمان بهره وری آسیایی و بهبود عملکرد را اثبات کرد. بنابراین می توان به مدل یاد شده تکیه کرد و نتایج به دست آمده را به دانشگاه تعمیم داد. هدف: دانش یک منبع راهبردی برای توسعه خدمات و کسب مزیت رقابتی محسوب شده و ارزیابی به موقع فعالیت های دانش عامل مهمی برای برتری عملکرد سازمان خواهد بود. هدف پژوهش حاضر, ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و تأثیر آن بر برتری عملکرد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شفیعی، سلیمان، حریری، اردوان، و فروغی، فیض اله. (1400). سنجش بلوغ مدیریت دانش در دانشگاه های علوم پزشکی: یک مطالعه مقطعی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. اطلاع رسانی پزشکی نوین، 7(4 )، 14-23. SID. https://sid.ir/paper/951837/fa

    Vancouver: کپی

    شفیعی سلیمان، حریری اردوان، فروغی فیض اله. سنجش بلوغ مدیریت دانش در دانشگاه های علوم پزشکی: یک مطالعه مقطعی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. اطلاع رسانی پزشکی نوین[Internet]. 1400؛7(4 ):14-23. Available from: https://sid.ir/paper/951837/fa

    IEEE: کپی

    سلیمان شفیعی، اردوان حریری، و فیض اله فروغی، “سنجش بلوغ مدیریت دانش در دانشگاه های علوم پزشکی: یک مطالعه مقطعی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه،” اطلاع رسانی پزشکی نوین، vol. 7، no. 4 ، pp. 14–23، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951837/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button