مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

237
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

657
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کووید-19: اصول مدیریت تغییر در اصلاح برنامه درسی پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 6

چکیده

 پیشرفت فناوری و اکتشافات جدید, ارتقاء خدمات بهداشتی درمانی و به تبع آن بهبود کیفیت خدمات مراقبت از بیمار را به همراه دارد. در این میان برنامه های آموزشی و روش های تدریس در تحقق اهداف نقش به سزایی دارند و ضروری است که همگام با پیشرفت تکنولوژی و مواقع بحرانی که جامعه را به اغما خواهد برد؛ نظیر بیماری های واگیر چون کووید-19, تغییر و به روز رسانی های لازم در آن ها ایجاد شود؛ تا بتوان پاسخگوی نیازهای روز بشر بود و سیستم سلامت و مراقبت کارآمدی خود را حفظ کند. اعمال تغییر در برنامه های آموزشی با هدف همگام شدن در راستای فناوری ها و نوآوری های موجود, حتی برای بهترین اساتید دانشگاه های علوم پزشکی نیز یک چالش محسوب می شود. «تغییر» پروتکلی از «بهترین اصول» را دارد که توسط «مدیران تغییر» تدوین شده اند و در زمان تدوین برنامه های آموزش پزشکی باید اعمال شوند. علیرغم این که برنامه های آموزشی مختلف خروجی ها و اهداف یادگیری مختلف و مختص به خود را دارند؛ اما اصول پایه نظریه مدیریت تغییر برای کلیه جنبه های تغییر در برنامه های آموزشی اعمال می شود و شامل 6 گام است: محرک تغییر و تنظیم اهداف, برقراری ارتباط با ذینفعان, برنامه ریزی, نظارت و ارزیابی.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، امیرمحمد، احمدیان، محمد، حبیبی، پریسا، و ریاحی، غزل. (1400). کووید-19: اصول مدیریت تغییر در اصلاح برنامه درسی پزشکی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی، 12(4 )، 1-6. SID. https://sid.ir/paper/951878/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی امیرمحمد، احمدیان محمد، حبیبی پریسا، ریاحی غزل. کووید-19: اصول مدیریت تغییر در اصلاح برنامه درسی پزشکی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1400؛12(4 ):1-6. Available from: https://sid.ir/paper/951878/fa

    IEEE: کپی

    امیرمحمد صالحی، محمد احمدیان، پریسا حبیبی، و غزل ریاحی، “کووید-19: اصول مدیریت تغییر در اصلاح برنامه درسی پزشکی،” افق توسعه آموزش علوم پزشکی، vol. 12، no. 4 ، pp. 1–6، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951878/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button