مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

369
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

527
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه مربیان و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی قاین درباره عوامل بازدارنده و تسهیل کننده موثر بر یادگیری مهارتهای بالینی

صفحات

 صفحه شروع 74 | صفحه پایان 84

چکیده

 مقدمه: در جهان امروز با گسترش دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی بحث در مورد کیفیت آموزش از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری که مسائل و مشکلات دانشجویی از موضوعات بسیار حیاتی به حساب می آید. لذا این مطالعه باهدف بررسی دیدگاه مربیان و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی قاین درباره عوامل بازدارنده و تسهیل کننده مؤثر بر یادگیری مهارت های بالینی در سال 1395 انجام گرفت. روش کار: این مطالعه از نوع توصیفی تحلیلی می باشد که بر روی کلیه مربیان بالینی (22 نفر) و دانشجویانی دانشکده پرستاری و مامایی قاین که واحد کارآموزی دارند (280 نفر) به صورت سرشماری انجام شد ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای مشتمل بر سه بخش مشخصات فردی, 38 سؤال در رابطه با عوامل تسهیل کننده و 27 سؤال عوامل بازدارنده مؤثر بر یادگیری مهارت های بالینی بود داده ها توسط Spss ورژن 22 تجزیه و تحلیل شد. . نتایج: نتایج نشان داد که میانگین سنی در مربیان 54/4± 13/32 و در دانشجویان 24/3± 4/22 سال بود. در توزیع فراوانی عوامل بازدارنده از دیدگاه مربیان, ارتباط بین مربی و دانشجو 7/XMRبررسی عوامل تسهیل کننده از دیدگاه مربیان, رضایت دانشجو از نحوه ی ارائه ی دروس عملی و تئوری 7/XMR درصد بیشترین درصد فراوانی را به خود اختصاص دادند. نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده جهت تسهیل در نحوه ارائه دروس تئوری و نظری و بهبود ارتباط بین دانشجویان و مربی ها و همچنین با ایجاد انگیزه و مسئولیت در دیگر اعضای تیم بهداشتی – درمانی, بازنگری و اقدامات مناسب توسط مسئولین آموزشی برای یک محیط بالینی آموزشی پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برزگری اسفدن، زهره، جانی، محمدرضا، رزم آرا، محمدرضا، نیک خواه بیدختی، اسما، قریب، حمید، دستجردی، قاسم، و لطفی، حسین. (1400). دیدگاه مربیان و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی قاین درباره عوامل بازدارنده و تسهیل کننده موثر بر یادگیری مهارتهای بالینی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی، 12(4 )، 74-84. SID. https://sid.ir/paper/951881/fa

    Vancouver: کپی

    برزگری اسفدن زهره، جانی محمدرضا، رزم آرا محمدرضا، نیک خواه بیدختی اسما، قریب حمید، دستجردی قاسم، لطفی حسین. دیدگاه مربیان و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی قاین درباره عوامل بازدارنده و تسهیل کننده موثر بر یادگیری مهارتهای بالینی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1400؛12(4 ):74-84. Available from: https://sid.ir/paper/951881/fa

    IEEE: کپی

    زهره برزگری اسفدن، محمدرضا جانی، محمدرضا رزم آرا، اسما نیک خواه بیدختی، حمید قریب، قاسم دستجردی، و حسین لطفی، “دیدگاه مربیان و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی قاین درباره عوامل بازدارنده و تسهیل کننده موثر بر یادگیری مهارتهای بالینی،” افق توسعه آموزش علوم پزشکی، vol. 12، no. 4 ، pp. 74–84، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951881/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button