مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

280
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

506
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر احتمال انتخاب مطب دندانپزشکی از سوی مراجعین از منظر بازاریابی (مورد مطالعه: مطب های دندانپزشکی غرب استان مازندران)

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 32

چکیده

 مقدمه: با توجه به اینکه در ایران, نیاز بالقوه ای برای پرداختن به مباحث مرتبط با دندانپزشکی احساس می شود, در این پژوهش کوشیده شده تا با تبیین مولفه های موثر بر احتمال انتخاب مطب های دندانپزشکی از سوی بیماران, ریشه های کلیدی انتخاب مطب از سوی بیماران شناسایی شوند. روش پژوهش: این پژوهش از لحاظ هدف, از نوع کاربردی بوده و جامعه آماری آن کلیه مشتریان مطب های دندانپزشکی غرب استان مازندران می باشد که تعداد نمونه آماری براساس جدول مورگان حداقل 384 نفر با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای می باشد. در این پژوهش برای اندازه گیری عوامل موثر بر انتخاب مشتریان از پرسشنامه (کیم, 2011), (لو و همکاران, 2015) و (لی و همکاران, 2013) استفاده شده است. برای تعیین روایی از تحلیل عاملی تأییدی با استفاده از نرم افزار لیزرل استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها, با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل آزمون کولموگروف-اسمیرنف و آزمون معادلات ساختاری انجام شده است. یافته ها: یافته های تحقیق حاکی از این است که هریک از عوامل امکانات و تجهیزات (ضریب مسیر 0/61), خدمات (ضریب مسیر 0/57), ویژگی های دندانپزشک (ضریب مسیر 0/49), ظاهر حرفه ای دندانپزشک (ضریب مسیر 0/38) و ویژگی های فعالیت های دندانی (ضریب مسیر 0/44) بر احتمال انتخاب مطب دندانپزشکی از سوی مشتریان تاثیر دارد. نتیجه گیری: با توجه به ازدیاد مطب های دندانپزشکی می توان با بکارگیری نتایج این پژوهش و با اتخاذ راهکاریی در زمینه ی عوامل شناسایی شده بخصوص مهمترین آن یعنی امکانات و تجهیزات مناسب, بر انتخاب مشتریان تاثیر مثبت و معنی داری گذاشت و بدین ترتیب موقعیت رقابتی خود را بهبود بخشید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یگانه، هانیه، و خزایی، امیر. (1399). بررسی عوامل موثر بر احتمال انتخاب مطب دندانپزشکی از سوی مراجعین از منظر بازاریابی (مورد مطالعه: مطب های دندانپزشکی غرب استان مازندران). مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، 11(2 (پیاپی 36) )، 21-32. SID. https://sid.ir/paper/952234/fa

    Vancouver: کپی

    یگانه هانیه، خزایی امیر. بررسی عوامل موثر بر احتمال انتخاب مطب دندانپزشکی از سوی مراجعین از منظر بازاریابی (مورد مطالعه: مطب های دندانپزشکی غرب استان مازندران). مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)[Internet]. 1399؛11(2 (پیاپی 36) ):21-32. Available from: https://sid.ir/paper/952234/fa

    IEEE: کپی

    هانیه یگانه، و امیر خزایی، “بررسی عوامل موثر بر احتمال انتخاب مطب دندانپزشکی از سوی مراجعین از منظر بازاریابی (مورد مطالعه: مطب های دندانپزشکی غرب استان مازندران)،” مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، vol. 11، no. 2 (پیاپی 36) ، pp. 21–32، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952234/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button