Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2 (پیاپی 36)
  • صفحات: 

    7-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    208
  • دانلود: 

    534
چکیده: 

مقدمه: جهت مدیریت اثربخش زنجیره تأمین، مدیریت ریسک از اهمیت بالایی برخوردار است. دراین میان، زنجیره تأمین مراقبت های بهداشتی و ریسک های آن باتوجه به مأموریت مهم این زنجیره، نیازمند توجه بیشتری هستند. باتوجه به حساسیت خون و زنجیره تأمین آن، هدف از این تحقیق بررسی ریسک های زنجیره تأمین خون و روابط بین آن ها در تهران می باشد. روش پژوهش: در این تحقیق توصیفی تحلیلی، ریسک های زنجیره تأمین خون به کمک بررسی مقالات و نظرات خبرگان به وسیله مصاحبه و پرسشنامه شناسایی و با استفاده از ماتریس ریسک و نظرات خبرگان مهمترین آن ها مشخص شد، در نهایت به وسیله روش دیمتل به بررسی روابط و اثرگذاری و اثرپذیری آن ها پرداخته شد. یافته ها: براساس بررسی های انجام شده 19 ریسک که از اهمیت بیشتری برخوردار بودند مشخص شدند، همچنین باتوجه به روش دیمتل نشان داده شد که از نظر میزان اهمیت ریسک ها (D+R) انتخاب تأمین کنندگان نامناسب (2/25)، عدم تخصیص بودجه مناسب (2/23)، کاهش بهره وری کارکنان (2/16) و سطح موجودی نامناسب خون (01/2) به عنوان مهم ترین ریسک ها مشخص شدند. از نظر تأثیرگذاری و تأثیرپذیری (D-R)، تحریم های اقتصادی و سیاسی (1/68) اثرگذارترین و پاسخ ناکافی به تقاضای بیمارستان ها (0/89-)به عنوان تأثیرپذیرترین ریسک انتخاب گردیدند. نتیجه گیری: باتوجه به مشخص شدن ریسک هایی که هم دارای اهمیت بالایی بوده و هم بیشترین اثرگذاری را دارند، مانند ریسک های عدم تخصیص بودجه مناسب، تحریم ها، تغییرات نرخ ارز و فجایع، به منظور بهبود عملکرد زنجیره و جلوگیری از مشکلاتی آتی، باید برروی عواملی که سبب پیدایش این ریسک ها هستند تمرکز نمود و جهت کنترل آن ها، راهبردهای مناسب به ویژه راهبردهای مدیریتی را اتخاذ کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 208

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 534 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2 (پیاپی 36)
  • صفحات: 

    21-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    282
  • دانلود: 

    537
چکیده: 

مقدمه: با توجه به اینکه در ایران، نیاز بالقوه ای برای پرداختن به مباحث مرتبط با دندانپزشکی احساس می شود، در این پژوهش کوشیده شده تا با تبیین مولفه های موثر بر احتمال انتخاب مطب های دندانپزشکی از سوی بیماران، ریشه های کلیدی انتخاب مطب از سوی بیماران شناسایی شوند. روش پژوهش: این پژوهش از لحاظ هدف، از نوع کاربردی بوده و جامعه آماری آن کلیه مشتریان مطب های دندانپزشکی غرب استان مازندران می باشد که تعداد نمونه آماری براساس جدول مورگان حداقل 384 نفر با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای می باشد. در این پژوهش برای اندازه گیری عوامل موثر بر انتخاب مشتریان از پرسشنامه (کیم، 2011)، (لو و همکاران، 2015) و (لی و همکاران، 2013) استفاده شده است. برای تعیین روایی از تحلیل عاملی تأییدی با استفاده از نرم افزار لیزرل استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها، با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل آزمون کولموگروف-اسمیرنف و آزمون معادلات ساختاری انجام شده است. یافته ها: یافته های تحقیق حاکی از این است که هریک از عوامل امکانات و تجهیزات (ضریب مسیر 0/61)، خدمات (ضریب مسیر 0/57)، ویژگی های دندانپزشک (ضریب مسیر 0/49)، ظاهر حرفه ای دندانپزشک (ضریب مسیر 0/38) و ویژگی های فعالیت های دندانی (ضریب مسیر 0/44) بر احتمال انتخاب مطب دندانپزشکی از سوی مشتریان تاثیر دارد. نتیجه گیری: با توجه به ازدیاد مطب های دندانپزشکی می توان با بکارگیری نتایج این پژوهش و با اتخاذ راهکاریی در زمینه ی عوامل شناسایی شده بخصوص مهمترین آن یعنی امکانات و تجهیزات مناسب، بر انتخاب مشتریان تاثیر مثبت و معنی داری گذاشت و بدین ترتیب موقعیت رقابتی خود را بهبود بخشید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 282

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 537 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2 (پیاپی 36)
  • صفحات: 

    33-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    408
  • دانلود: 

    604
چکیده: 

مقدمه: مدیریت منابع انسانی همواره تحت تاثیر عوامل بسیاری بوده و هست یکی از این عوامل نسل های حاکم بر سازمان است که مشخص کننده نوع مدیریت درون سازمان هستند از این رو هدف از این پژوهش، طراحی الگوی مدیریت منابع انسانی مبتنی بر تفاوت نسل ها در بین کارکنان یکی از دانشگاههای علوم پزشکی کشور بود. روش پژوهش: روش پژوهش برحسب هدف، کاربردی؛ برحسب نوع داده، آمیخته (کیفی-کمی) از نوع اکتشافی؛ و برحسب زمان گردآوری داده، توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری بخش کیفی پژوهش شامل خبرگان دانشگاهی در رشته های مدیریت منابع انسانی و مدیریت آموزشی و همینطور خبرگان اجرایی، شامل مدیران ارشد و میانی دانشگاه بود که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و اصل اشباع، 11 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. گروه دوم از جامعه ی آماری این پژوهش، شامل کلیه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای مرحله ای، 373 نفر بعنوان حجم نمونه انتخاب شدند. در این پژوهش به منظور گردآوری داده ها از روش کتابخانه ای، مصاحبه نیمه ساختار یافته و پرسشنامه محقق ساخته مدیریت منابع انسانی بر گرفته از بخش کیفی(در بخش کمّی) استفاده گردید. به منظور بررسی روایی پرسشنامه نیز از روایی صوری، محتوا و سازه و برای محاسبه پایایی آن نیز از ضریب آلفای کرونباخ (0. 850) و پایایی ترکیبی(مرکب) استفاده شد که نتایج بیانگر روا و پایا بودن پرسشنامه محقق ساخته بود. برای تحلیل داده های کیفی پژوهش از تحلیل محتوا و تحلیل مضمون با استفاده از نرم افزار مکس کیو دی ای استفاده شد. در بخش کمّی نیز از نرم افزارهای ای پی اس اس و لیزرل مورد بهره برداری قرار گرفت. یافته ها: یافته های حاصل از اجرای مدل پژوهش نشان داد، مولفه های آرمانگرا با ضریب 0. 82، کنشگرا با ضریب 0. 56، مولفه فناوری با ضریب 0. 40 و مولفه مدنی با ضریب 0. 31 بر مدیریت منابع انسانی تاثیر گذار می باشند. نتیجه گیری: تحلیل وضعیت موجود نشان داد مهمترین مولفه های مدیریت منابع انسانی مبتنی بر تفاوت نسل ها شامل نسل آرمان گرا با رتبه نخست و نسل کنشگرا، فناوری و مدنی با رتبه های بعدی می باشد. لذا ضروری است در دانشگاه ها نسبت به تقویت فرهنگ خلاقیت و نوآوری، تنوع گرایی، رعایت اصول اخلاق حرفه ای، تخصص گرایی و شایسته سالاری توجه نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 408

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 604 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2 (پیاپی 36)
  • صفحات: 

    45-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    498
  • دانلود: 

    679
چکیده: 

مقدمه: از آنجایی که، کشور ایران یکی از قطب-های اصلی گردشگری سلامت در منطقه باشد که از رهگذر آن نه تنها از خروج ارز جلوگیری می-شود، بلکه درآمد ارزی قابل توجهی را برای کشور به همراه خواهد داشت. در ایران اگر چه در سال های اخیر اقدامات و برنامه-ریزی های مدیریتی و بازاریابی برای جذب گردشگر خارجی صورت گرفته است، اما متأسفانه به دلیل عدم انسجام و هماهنگی بخش-های دولتی و خصوصی و به ویژه نبود ضوابط مدون در حوزه گردشگری سلامت، این فرآیند نتایج اقتصادی مطلوبی نداشته است. به همین منظور، هدف از انجام این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر بازاریابی ویروسی در توسعه گردشگری سلامت و اولویت-بندی این عوامل می باشد. روش پژوهش: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از حیث جمع آوری داده ها توصیفی است. بدین منظور پس از بیان موضوع و بررسی پیشینه پژوهش، چهارچوب مفهومی مدل مشخص و داده ها با استفاده از ابزارها و تکنیک های نگاشت شناختی فازی و تحلیل شبکه های اجتماعی تحلیل شدند. یافته ها: یافته-های حاکی از آن است که عوامل ویژگی خدمات متمایز، ایجاد اعتماد و اعتبار و محتوای پیام نسبت به سایر عوامل از مرکزیت بیشتری برخوردار است و در نتیجه به این عوامل باید توجه بیشتری نمود. نتیجه گیری: با توجه به رشد سریع اینترنت فرصت های بی شماری برای فعالان حوزه سلامت و مصرف-کنندگان قرار گرفته است که براساس نتایج پژوهش، پیشنهاد می-شود که به عوامل اصلی مؤثر بر بازاریابی ویروسی که موجب توسعه گردشگری سلامت می-شود توجه بیشتری معطوف شود و با برنامه ریزی های مناسب قدم هایی در این جهت برداشته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 498

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 679 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2 (پیاپی 36)
  • صفحات: 

    57-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    241
  • دانلود: 

    505
چکیده: 

مقدمه: در دهه های اخیر، نحوه تأمین مواد اولیه و انتخاب تأمین کنندگان در زنجیره تأمین نظام سلامت، چالشی مهم بوده است. زنجیره تأمین صنعت دارویی بخشی از این چالش هاست و برای انتخاب تأمین کنندگان دارویی در کشور مکانیزم خاصی وجود ندارد. لذا هدف پژوهش حاضر بددست اورن مدلی جهت ارزیابی و اولویت بندی تأمین کنندگان دارو برای داروخانه ها می باشد. روش پژوهش: روش تحقیق توصیفی-تحلیلی و یک مطالعه میدانی بوده و جامعه آماری شامل گروهی از مدیران داروخانه های شیراز می باشند که نمونه آماری از افراد مجرب و خبره مدیران انتخاب شده اند. ابزار اندازه گیری در این تحقیق شامل سه پرسشنامه محقق ساخته بوده که در اختیار پاسخگویان قرار داده شده اند. تجزیه وتحلیل داده ها در دو بخش توصیفی و تحلیلی با استفاده از ساختار BOCR و روش MCDM فازی، صورت گرفته است. ضمن وزن دهی معیارهای تأمین کنندگان، رتبه بندی تأمین کنندگان بر اساس معیارهای تعیین شده انجام شده است. یافته ها: مطابق یافته های تحلیل تائید عاملی 14 زیر معیار در چهار معیار اصلی تعیین شد. رتبه بندی وزنی نشان داد که اولویت اول و دوم شاخص های "چابکی و سرعت (وزن0. 111)" و "امکان تخفیف (وزن 0. 069)" مربوط به شاخص های فرصت ها هستند. همچنین نتایج حاصل از اولویت بندی تأمین کنندگان نشان داد دارو پخش (شاخص شباهت 1) و هجرت (شاخص شباهت 076) در اولویت های اول و دوم قرار گرفتند. نتیجه گیری: نتایج نشان داد عواملی مانند تنوع محصولات، نرخ پایین عیوب، تجربه و تخصص تأمین کننده، کیفیت محصولات، به روز بودن فناوریها، امکان تخفیف سفارش محصول، اعتبار تأمین کننده، چابکی، هزینه بازرسی، هزینه حمل ونقل، قیمت محصول، شکایات مشتری، میزان تأخیر در ارائه محصول و شهرت تأمین کننده از مهمترین معیارهای مؤثر بر انتخاب تأمین کنندگان دارو هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 241

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 505 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2 (پیاپی 36)
  • صفحات: 

    71-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    288
  • دانلود: 

    526
چکیده: 

مقدمه: هدف مقاله حاضر، بررسی تعیین تأثیر مدیریت فرآیند شش سیگما بر بهبود کیفیت خدمات اطلاع درمانی و کاهش هزینه های درمانی است. روش پژوهش: روش شناسی پژوهش حاضر که به لحاظ هدف در زمره مطالعات کاربردی است، پیمایشی توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه ی آماری این پژوهش را کلیه ی مدیران، سرپرستان و کارشناسان بیمارستان فرهیختگان تشکیل می دهد که تعداد آن ها 125 نفر است. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شده است که با توجه به جامعه ی آماری، 94 نفر می باشد. روش انتخاب نمونه های آماری هم با توجه به موضوع و ماهیت پژوهش، نمونه گیری تصادفی ساده است. جمع آوری داده های مورد نیاز نیز با استفاده از ابزار پرسشنامه ی استاندارد و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده تحلیل رگرسیون از طریق نرم افزار spss 23 صورت گرفته است. یافته ها: مدیریت فرآیند شش سیگما از طریق متغیر میانجی کیفیت خدمات اطلاع درمانی بر کاهش هزینه ها تاثیر دارد. بنابراین نقش میانجی کیفیت خدمات اطلاع درمانی تأیید می شود. نتیجه گیری: شش سیگما یک رویکرد سیستماتیک برای بهبود فرایندهای کاری بر پایه نیاز مشتری و تجزیه و تحلیل واقعی فرایندهای در حال انجام در هر موسسه ارائه می کند. این موضوع تفاوت شش سیگما با سایر روش ها و دلیل اصلی به کارگیری در موسسات مراقبت بهداشتی است. صرف نظر از این تفاوت ها، پیاده سازی هر رویکردی به بسترسازی و پذیرش فرهنگ کیفیت در آن سازمان نیاز دارد. همچنین، بهبود کیفیت فرایندی مستمر است که با همکاری و تعامل گروه های کاری و استفاده از ابزارها و متدولوژی مناسب برای حل مشکل خاص انجام می شود

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 288

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 526 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

محمدیان منصور صاحبه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2 (پیاپی 36)
  • صفحات: 

    83-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    204
  • دانلود: 

    482
چکیده: 

مقدمه: کمک های خارجی یکی از راه های افزایش مخارج بهداشتی در کشورهای درحال توسعه و کم درآمد جهت نیل به اهداف پوشش جهانی خدمات بهداشتی می باشد. بر این اساس، هدف اصلی این مطالعه بررسی تأثیر کمک های رسمی توسعه و کمک های بهداشتیبر سلامت، در کشورهای درحال توسعه است. روش پژوهش: این مطالعه با استفاده از داده های آماری 33 کشور درحال توسعه (شامل ایران) طی دوره ی زمانی 2017-1995، به بررسی رابطه ی بلندمدت بین سلامت، سهم کمک های رسمی توسعه و کمک های بهداشتی از تولید ناخالص داخلی، سرانه ی پزشک، درآمد، آموزش و شهرنشینی پرداخته است. به این منظور از برآوردگر حداقل مربعات معمولی پویا (DOLS) استفاده شده است. هم چنین، تحلیل داده ها به کمک نرم افزار Eviews انجام شده است. یافته ها: بر اساس نتایج به دست آمده از برآورد مدل های تحقیق، سهم کمک های بهداشتی از تولید ناخالص داخلی، سرانه ی پزشک، درآمد سرانه، نرخ ثبت نام در دوره های متوسطه (شاخص آموزش) و نرخ شهرنشینی، شاخص سلامت را در بلندمدت بهبود می بخشند؛ اما سهم کمک های رسمی توسعه از تولید ناخالص داخلی، اثر معناداری را بر شاخص سلامت نداشته است. یک درصد اقزایش در سهم کمک های بهداشتی از تولید ناخالص داخلی، در بلندمدت، نرخ مرگ و میر نوزادان را در کشورهای درحال توسعه منتخب حدود 18/0 درصد کاهش خواهد داد. نتیجه گیری: به کارگیری و مدیریت صحیح کمک های بهداشتی در کشورهای درحال توسعه، می تواند به ارتقای سطح سلامت در این کشورها کمک کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 204

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 482 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2 (پیاپی 36)
  • صفحات: 

    95-109
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    395
  • دانلود: 

    582
چکیده: 

مقدمه:در حسابداری مدیریت،بودجه سنگ بنای فرآیند کنترل مدیریت بوده و هنوز جزء یکی از مسائل حل نشده است.در همین راستا،هدف پژوهش حاضر بررسی آثار نظام کنترل بودجه ریزی بیمارستان ها بر عملکرد بودجه ای با در نظر گرفتن نقش واسطه ای ادراک بودجه ای است.روش پژوهش:این پژوهش از نظر ماهیت و روش،توصیفی و از نوع همبستگی به حساب می آید.جامعه آماری پژوهش،مدیران بیمارستان های دولتی استان فارس می باشد.تعداد 400 پرسش نامه در بین اعضای جامعه آماری توزیع و از این میان تعداد 103 پرسش نامه جمع آوری شد.جهت انجام تحلیل های آماری از روش الگوسازی معادلات ساختاری استفاده شده است.یافته های پژوهش:یافته ها نشان داد که با افزایش ارزیابی بودجه ای مدیران،نگرش بودجه ای (0,895) و انگیزش بودجه ای (0,280) آنان افزایش پیدا می کند.هم چنین،عملکرد بودجه ای مدیران با افزایش انگیزش بودجه ای (0,305) و تمایل مدیران به مازاد بودجه ای (0,382)،افزایش پیدا خواهد کرد.اما،افزایش مشارکت بودجه ای بر ادراک بودجه ای مدیران (نگرش بودجه ای (0,085-)،گرایش به مازاد بودجه ای (0,208) و انگیزش بودجه ای (0,1-)) تاثیری ندارد.بازخورد بودجه ای نیز قدرت اثرگذاری بر ادراک بودجه ای مدیران (نگرش بودجه ای (0,220-)،گرایش به مازاد بودجه ای (0,271) و انگیزش بودجه ای (0,066)) را ندارد.افزون بر این،بین ارزیابی بودجه ای و گرایش مدیران به مازاد بودجه ای (0,139) و همین طور بین نگرش بودجه ای و عملکرد بودجه ای (0,055-) رابطه معناداری مشاهده نشد.نتایج آزمون سوبل نیز،نقش میانجی گری انگیزش بودجه ای (3,050) در رابطه بین ارزیابی بودجه ای و عملکرد بودجه ای را تأیید کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 395

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 582 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button