مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

161
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

514
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل تبیین عوامل (اخلاقی، محیطی، طراحی) موثر بر تجربیات درون فروشگاهی: نقش تعدیل گرهای موقعیتی و مصرف کننده

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 133

چکیده

 زمینه رقابت در خرده فروشی ها روزبه روز شدت یافته و مدیران فراتر از تمرکز بر محصول, به سوی تمرکز بر تقویت, مدیریت تجارب و حواس مشتری حرکت کرده اند تا رقابت پذیری خود را در بازار پرتلاطم حفظ کنند؛ بنابراین هدف از پژوهش حاضر ارایه مدلی برای تبیین عوامل اخلاقی, محیطی و طراحی موثر بر تجربیات درون فروشگاهی به عنوان پیش بینی کننده وفاداری مشتری با توجه به نقش تعدیل گرهای موقعیتی و مصرف کننده می باشد. روش پژوهش حاضر کاربردی و از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری شامل خریداران فروشگاه های زنجیره ای رفاه در کلان شهر ارومیه بود که از میان آن ها 385 نفر به شکل تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه پژوهشگر ساخته بود و آزمون فرضیه های تحقیق از آمار استنباطی (مدل یابی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزیی (PLS)) با استفاده از SPSS نسخه 24 و SMARTPLS انجام شد. یافته ها: عوامل اخلاقی, محیطی و طراحی 9/65% از تغییرات تجربیات درون فروشگاهی را توضیح می دهند که بیش ترین شدت اثر را عوامل اخلاقی و کمترین را عوامل طراحی داشته است؛ و تعدیل گرهای موقعیتی و مصرف کننده توانسته اند مقدار تاثیر عوامل اخلاقی, محیطی و طراحی بر تجربیات درون فروشگاهی را افزایش دهند. همچنین اثر غیرمستقیم عوامل اخلاقی, محیطی و طراحی بر تبلیغات دهان به دهان مثبت پس از خرید و نیات بازدید مجدد از فروشگاه به واسطه تجربیات درون فروشگاهی نیز معنادار می باشد. نتیجه گیری: عوامل اخلاقی, محیطی و طراحی می توانند تجربیات درون فروشگاهی را به عنوان یک عنصر کلیدی در پیش بینی وفاداری مشتری تحت تاثیر قرار دهند و در این رابطه متغیرهای موقعیتی و مصرف کننده نقش تعدیل گری ایفا می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قلندری، کمال، حمدی، کریم، و خلیلی عراقی، مریم. (1400). مدل تبیین عوامل (اخلاقی, محیطی, طراحی) موثر بر تجربیات درون فروشگاهی: نقش تعدیل گرهای موقعیتی و مصرف کننده. اخلاق در علوم و فناوری، 16(1 )، 123-133. SID. https://sid.ir/paper/952297/fa

    Vancouver: کپی

    قلندری کمال، حمدی کریم، خلیلی عراقی مریم. مدل تبیین عوامل (اخلاقی, محیطی, طراحی) موثر بر تجربیات درون فروشگاهی: نقش تعدیل گرهای موقعیتی و مصرف کننده. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1400؛16(1 ):123-133. Available from: https://sid.ir/paper/952297/fa

    IEEE: کپی

    کمال قلندری، کریم حمدی، و مریم خلیلی عراقی، “مدل تبیین عوامل (اخلاقی, محیطی, طراحی) موثر بر تجربیات درون فروشگاهی: نقش تعدیل گرهای موقعیتی و مصرف کننده،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 16، no. 1 ، pp. 123–133، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952297/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button