Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

327
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

559
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی برنامه آموزش خانواده بر پیوند والدینی و رفتارهای پرخطر نوجوانان

نویسندگان

 ابراهیم تبارگردرودباری اسفندیار | عمادیان سیده علیا | میرزاییان بهرام | صدور گواهی نویسنده 

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 51

چکیده

 زمینه و اهداف: دوران نوجوانی با احساس های متناقض, تحریکات فیزیولوژیکی و عواطفی پرتنش همراه است و تعارض های گوناگونی در رابطه والد-نوجوان ایجاد می شود. این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی برنامه کلاس های آموزش خانواده بر پیوند والدینی و رفتارهای پرخطر نوجوانان است. روش بررسی: در این پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه شاهد, تعداد 30 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهرستان بابل در سال تحصیلی 99-1398 دارای رفتارهای پرخطر و مادرانشان با روش نمونه گیری غیرتصادفی هدفمند انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفری آزمایش و شاهد قرار گرفتند. گروه آزمایش برنامه آموزش خانواده را طی 8 جلسه 120 دقیقه ای به صورت هفتگی دریافت نمود. قبل و بعد از مداخله, پرسشنامه پیوند والدینی و پرسشنامه رفتارهای پرخطر در هر دو گروه اجرا شد. داده ها از طریق آزمون کوواریانس مقایسه و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج این تحقیق نشان داد که برنامه کلاس های آموزش خانواده موجب افزایش پیوند والدینی و کاهش رفتارهای پرخطر نوجوانان شده است (0. 001>p). نتیجه گیری: مطالعه نشان داد که از برنامه کلاس های آموزش خانواده می توان در جهت بهبود مشکلات نوجوانان دارای رفتارهای پرخطر استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیم تبارگردرودباری، اسفندیار، عمادیان، سیده علیا، و میرزاییان، بهرام. (1400). اثربخشی برنامه آموزش خانواده بر پیوند والدینی و رفتارهای پرخطر نوجوانان. ابن سینا، 23(3 (مسلسل 76) )، 43-51. SID. https://sid.ir/paper/952670/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیم تبارگردرودباری اسفندیار، عمادیان سیده علیا، میرزاییان بهرام. اثربخشی برنامه آموزش خانواده بر پیوند والدینی و رفتارهای پرخطر نوجوانان. ابن سینا[Internet]. 1400؛23(3 (مسلسل 76) ):43-51. Available from: https://sid.ir/paper/952670/fa

    IEEE: کپی

    اسفندیار ابراهیم تبارگردرودباری، سیده علیا عمادیان، و بهرام میرزاییان، “اثربخشی برنامه آموزش خانواده بر پیوند والدینی و رفتارهای پرخطر نوجوانان،” ابن سینا، vol. 23، no. 3 (مسلسل 76) ، pp. 43–51، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952670/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا