مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

620
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,095
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین مؤلفه های آموزش و پرورش استاندارد

صفحات

 صفحه شروع 2575 | صفحه پایان 2588

چکیده

 مقدمه: در آموزش وپرورش به دلیل ارتباط داشتن موضوعات با انسان و پیچیده ترشدن موضوع, نمی توان استاندارد یکنواختی را برای همه کشورها مدون نمود, چراکه هر کشوری با توجه به اقلیم و جایگاه آن در کره خاکی دارای شرایط فرهنگی, سیاسی, اجتماعی متفاوتی است. حتی در یک کشور همانند ایران به دلیل گستردگی و وسعت کشور شاید استاندارد خاصی برای آموزش وپرورش قابل تدوین نباشد, اما آموزش وپرورش بدون الگوی استاندارد هم جایگاهی نخواهد داشت. پژوهش حاضر باهدف ارائه الگو برای آموزش وپرورش استاندارد و تبیین آن انجام گرفته است. پژوهش حاضر از پژوهش های مختلط (کیفی و کمی) است. روش کار: روش تحقیق, توصیفی-پیمایشی می باشد. داده ها کیفی از طریق مصاحبه و داده های کمی به صورت میدانی گردآوری گردیده است. جامعه آماری کارشناسان و خبرگان در حوزه آموزش وپرورش بودند. در بخش کیفی تعداد 21 نفر به صورت هدفمند با روش گلوله برفی و در بخش کمی تعداد 260 نفر از خبرگان و کارشناسان در حوزه آموزش وپرورش استان خراسان جنوبی به روش نمونه گیری طبقه ای-نسبتی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات در بخش کیفی مصاحبه نیمه سازمان یافته و در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته بوده است. نتایج: نتایج کلی پژوهش حاکی از آن است که مدل ارائه شده با استفاده از نرم افزار AMOS قابل تأیید می باشد. نتیجه گیری: برای تعیین روایی از روایی محتوایی و هم زمان و برای سنجش پایایی ابزار اندازه گیری نیز از آلفای کرونباخ, استفاده شد. برای تحلیل داده های کیفی از روش داده بنیاد و داده های کمی از شاخص های توصیفی, برازش و تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خوب چهره، محمد، اکبری، احمد، پورشافعی، هادی، و چرابین، مسلم. (1399). تبیین مؤلفه های آموزش و پرورش استاندارد. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 63(4 )، 2575-2588. SID. https://sid.ir/paper/952798/fa

    Vancouver: کپی

    خوب چهره محمد، اکبری احمد، پورشافعی هادی، چرابین مسلم. تبیین مؤلفه های آموزش و پرورش استاندارد. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1399؛63(4 ):2575-2588. Available from: https://sid.ir/paper/952798/fa

    IEEE: کپی

    محمد خوب چهره، احمد اکبری، هادی پورشافعی، و مسلم چرابین، “تبیین مؤلفه های آموزش و پرورش استاندارد،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 63، no. 4 ، pp. 2575–2588، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952798/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button