مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

257
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

488
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین ابعاد و شاخص های فرهنگ یادگیری مشارکتی در برنامه درسی دوره متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 151

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تبیین ابعاد و شاخص های فرهنگ یادگیری مشارکتی در دوره متوسطه انجام یافته است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و به لحاظ رویکرد, ترکیبی است که در بخش اول از روش تحلیل محتوای اسنادی و در بخش دوم از روش کمّی دلفی تعدیل شده محدود استفاده شد. میدان پژوهش در بخش کیفی, شامل کلیه متون مرتبط با فرهنگ یادگیری مشارکتی و در بخش کمی شامل اساتید برنامه ریزی درسی دانشگاه های شهر تهران بودند. ابزار گردآوری داده ها در بخش کیفی, فهرست وارسی و در بخش کمی پرسشنامه بود. روایی ابزار از طریق نظرخواهی از اساتید برنامه ریزی دانشگاه ها و پایایی ابزار چک لیست از طریق فرمول اسکات 4/96 و ابزار پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ 84/0محاسبه گردید. یافته های تحقیق بیانگر شناسایی فرهنگ یادگیری مشارکتی در چهار بعد تعامل محوری, فرایند محوری, خودراهبری و تحول آفرینی و 31 شاخص فرهنگ یادگیری مشارکتی می باشد که با اخذ نظر خبرگان, این مولفه ها و شاخص ها در قالب ﯾ ﮏ الگوی جامع تبیین ﮔ ﺮ دﯾ ﺪ . بر اساس نتایج تحقیق پیشنهاد می شود برنامه ریزان آموزشی و درسی در تمام دوره تحصیلی, اهتمام خود را در بهره گیری از الگوی فرهنگ یادگیری مشارکتی و شاخص های ارائه شده در این تحقیق به کار ببندند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دیبایی صابر، محسن، و طهماسب زاده شیخلار، داود. (1400). تبیین ابعاد و شاخص های فرهنگ یادگیری مشارکتی در برنامه درسی دوره متوسطه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 18(43 (پیاپی 70) )، 135-151. SID. https://sid.ir/paper/953092/fa

    Vancouver: کپی

    دیبایی صابر محسن، طهماسب زاده شیخلار داود. تبیین ابعاد و شاخص های فرهنگ یادگیری مشارکتی در برنامه درسی دوره متوسطه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1400؛18(43 (پیاپی 70) ):135-151. Available from: https://sid.ir/paper/953092/fa

    IEEE: کپی

    محسن دیبایی صابر، و داود طهماسب زاده شیخلار، “تبیین ابعاد و شاخص های فرهنگ یادگیری مشارکتی در برنامه درسی دوره متوسطه،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 18، no. 43 (پیاپی 70) ، pp. 135–151، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/953092/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button