مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

240
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

619
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر جو اخلاق نیروی فروش بر هویت سازمانی: نقش میانجی شادکامی سازمانی و همدلی

صفحات

 صفحه شروع 181 | صفحه پایان 185

چکیده

 زمینه بحث جو اخلاقی نیروی فروش زمینه ساز همدلی و شادکامی کارکنان فروش و عاملی محوری در تعیین هویت آنان است. از این رو هدف اصلی این مطالعه تاثیر جو اخلاقی نیروی فروش بر هویت سازمانی آنان با در نظر گرفتن نقش میانجی شادکامی سازمانی و همدلی می باشد. روش این مطالعه از نظر هدف کاربردی, از نظر روش توصیفی-پیمایشی و از نظر گردآوری داده ها, کتابخانه ای-میدانی می باشد. جامعه ی آماری شامل شرکت های بیمه ای خصوصی استان آ ذربایجان شرقی می باشد که تعداد کل نیروی فروش آن ها 245 نفر می باشد. به دلیل پایین بودن تعداد افراد جامعه ی آماری, نمونه گیری انجام نگرفت. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه الکترونیکی است. روایی پرسشنامه ها بر اساس روایی سازه, تشخیصی, واگرا و همگرا و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ, آزمون فرضیه های تحقیق با نرم افزار Smart PLS بررسی گردید. یافته ها یافته های پژوهش نشان داد که جو اخلاقی نیروی فروش بر شادکامی سازمانی, همدلی و هویت سازمانی تاثیر معنادار مثبتی دارند. شادکامی سازمانی در رابطه بین جو اخلاقی نیروی فروش و هویت سازمانی نقش میانجی دارد. همچنین همدلی در رابطه بین جو اخلاقی نیروی فروش و هویت سازمانی نقش میانجی ایفا می کند. نتیجه گیری جو اخلاقی نیروی فروش هم به صورت مستقیم و از طریق ارتقای همدلی و شادکامی سازمانی بر هویت سازمانی فروشندگان موثر است. لذا مدیران شرکت ها نیازمند برنامه ریزی هایی برای بهبود جو اخلاقی نیروی فروش هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی کلور، حسین، کاظمی، زهرا، و بیگی فیروزی، اله یار. (1399). تاثیر جو اخلاق نیروی فروش بر هویت سازمانی: نقش میانجی شادکامی سازمانی و همدلی. اخلاق در علوم و فناوری، 15(4 )، 181-185. SID. https://sid.ir/paper/953422/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی کلور حسین، کاظمی زهرا، بیگی فیروزی اله یار. تاثیر جو اخلاق نیروی فروش بر هویت سازمانی: نقش میانجی شادکامی سازمانی و همدلی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1399؛15(4 ):181-185. Available from: https://sid.ir/paper/953422/fa

    IEEE: کپی

    حسین رحیمی کلور، زهرا کاظمی، و اله یار بیگی فیروزی، “تاثیر جو اخلاق نیروی فروش بر هویت سازمانی: نقش میانجی شادکامی سازمانی و همدلی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 15، no. 4 ، pp. 181–185، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/953422/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button