مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

152
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

524
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی نگرش دانشجویان رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد یادگیری الکترونیکی و عوامل موثر بر آن

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 32

چکیده

 زمینه و هدف: در سالهای اخیر اطلاعات, تکنولوژی ارتباط و آموزش الکترونیکی نقش بزرگی را در سیستم آموزشی در سطوح بالاتر بدست آورده است. هدف از انجام این پژوهش بررسی نگرش دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد آموزش الکترونیکی وعوامل موثر بر آن بوده است. مواد و روشها: این مطالعه ی مقطعی– توصیفی روی 307 دانشجوی دندانپزشکی که به روش سرشماری انتخاب شده بودند انجام شد. روش جمع آوری داده ها پرسشنامه شامل اطلاعات فردی, آشنایی با کامپیوتر و میزان استفاده از آن و15 سوال سنجش نگرش که قبلا روایی و پایایی آن انجام و روا و پایا تشخیص داده شده, بود. اطلاعات وارد کامپیوتر شده و با نرم افزار آماریSPSS21 با استفاده از تست هایANOVA ورگرسیون خطی در سطح معنی داری 0. 05 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتهها: در این تحقیق%57. 0 دختر و بقیه پسر بودند. مدت زمان آشنایی با کامپیوتر در 90. 2% بیش از 3 سال و مدت زمان استفاده از کامپیوتر در 70. 4% بیش از 3 ساعت در هفته بود. بیشترین میزان نمره در آشنایی افراد در استفاده از مرورگرهای وب(1. 37± 5. 40) بود. 69. 4%افراد نگرش مثبت داشتند. بین نمره ی نگرش با سال ورود و جنس دانشحویان ارتباط آماری معنی دار مشاهده نشد. بین آشنایی با کامپیوتر, استفاده از اینترنت, کیفیت سخت افزاری دانشکده با نگرش ارتباط آماری معنی دار مشاهده شد. نتیجه گیری: نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که نگرش حدود دو سوم دانشجویان دانشکده دندانپزشکی نسبت به آموزش الکترونیکی مثبت و تجربه ی دانشجویان در استفاده از مرورگر های وب خوب بود. بین کیفیت سخت افزاری و نگرش رابطه مثبت و معنی داری مشاهده شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی افشار، مرضیه، کریمی گوغری، مریم، و ترابی پاریزی، ملوک. (1398). ارزیابی نگرش دانشجویان رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد یادگیری الکترونیکی و عوامل موثر بر آن. دندانپزشکی کودکان ایران، 14(2 )، 21-32. SID. https://sid.ir/paper/953728/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی افشار مرضیه، کریمی گوغری مریم، ترابی پاریزی ملوک. ارزیابی نگرش دانشجویان رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد یادگیری الکترونیکی و عوامل موثر بر آن. دندانپزشکی کودکان ایران[Internet]. 1398؛14(2 ):21-32. Available from: https://sid.ir/paper/953728/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه کریمی افشار، مریم کریمی گوغری، و ملوک ترابی پاریزی، “ارزیابی نگرش دانشجویان رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد یادگیری الکترونیکی و عوامل موثر بر آن،” دندانپزشکی کودکان ایران، vol. 14، no. 2 ، pp. 21–32، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/953728/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button