مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

208
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

566
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی یک بازی (درون من) به منظور بررسی و امکان سنجی تاثیر بازی های رایانه ای بر خشم و مدیریت آن

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 42

چکیده

 مقدمه: در پژوهش حاضر, با طراحی یک محیط کاربری بر مبنای کنترل خشم, سعی شد تا کاربر با استفاده از این ابزار در دسترس, خشم خود را نسبت به شخصیتی که آن به وجود آورده است, کنترل یا کاهش دهد. ابزارها و جلوه های تصویری و صوتی ارایه شده در بازی هم در جهت تخلیه هیجانات خشمگینانه کاربر طراحی شد و در حالات به خصوصی, نتیجه تحریک خشم در کاربر را نیز مورد بررسی قرار داد. هدف از انجام مطالعه, بررسی تاثیر یک بازی رایانه ای (درون من) بر کنترل و مدیریت خشم نسبت به یک فرد خاص بود. مواد و روش ها: این تحقیق با دو گروه تجربی و شاهد انجام شد. جامعه آماری را کلیه دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز در سال 1398 تشکیل داد که 10 نفر از آن ها انتخاب شدند و در دو گروه 5 نفره قرار گرفتند. گروه تجربی بازی طراحی شده را دریافت کرد و برای گروه شاهد مداخله ای انجام نشد. داده ها با استفاده از آزمون ANCOVA مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: تفاوت معنی داری بین میانگین نمرات پیش آزمون و پس آزمون گروه های تجربی و شاهد وجود داشت (050/0 = P)؛ به طوری که بازی مورد نظر (درون من), باعث بهبود کنترل خشم نسبت به فرد خاص شد. نتیجه گیری: بازی «درون من» می تواند به عنوان یک روش اثربخش در افراد به منظور بهبود کنترل خشم نسبت به فرد خاصی مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسیوند، عباس، پورجعفر، مهدی، درهمی، شهریار، و موحدی، یزدان. (1398). طراحی یک بازی (درون من) به منظور بررسی و امکان سنجی تاثیر بازی های رایانه ای بر خشم و مدیریت آن. پژوهش در علوم توانبخشی، 15(1 )، 37-42. SID. https://sid.ir/paper/953740/fa

    Vancouver: کپی

    موسیوند عباس، پورجعفر مهدی، درهمی شهریار، موحدی یزدان. طراحی یک بازی (درون من) به منظور بررسی و امکان سنجی تاثیر بازی های رایانه ای بر خشم و مدیریت آن. پژوهش در علوم توانبخشی[Internet]. 1398؛15(1 ):37-42. Available from: https://sid.ir/paper/953740/fa

    IEEE: کپی

    عباس موسیوند، مهدی پورجعفر، شهریار درهمی، و یزدان موحدی، “طراحی یک بازی (درون من) به منظور بررسی و امکان سنجی تاثیر بازی های رایانه ای بر خشم و مدیریت آن،” پژوهش در علوم توانبخشی، vol. 15، no. 1 ، pp. 37–42، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/953740/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button