مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

292
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

621
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی مولفه های بانکداری سبز نوآور مبتنی بر اخلاق زیستی برای کسب مزیت رقابتی پایدار

صفحات

 صفحه شروع 36 | صفحه پایان 42

چکیده

 زمینه صنعت بانکداری با ترویج محیط زیست پایدار و سرمایه گذاری متمرکز بر مسیولیت اجتماعی می تواند توسعه پایدار ایجاد نماید و مزیت رقابتی بنگاه محسوب شود. از این رو پژوهش حاضر با هدف شناسایی مولفه های بانکداری سبز نوآور مبتنی بر اخلاق زیستی شکل گرفت. روش روش تحقیق در پژوهش حاضر کیفی بود. جامعه پژوهش حاضر را خبرگان صنعت بانکداری تشکیل داده اند. در این پژوهش از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شده و 20 نفر از خبرگان صنعت بانکداری به عنوان نمونه انتخاب گردیده اند. برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز برای سنجش و اندازه گیری متغیرهای این پژوهش از پرسشنامه استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده های حاصل از نظرسنجی و پرسشنامه از تکنیک دلفی و طیف فازی کمک گرفته شد. یافته ها بر اساس اجماع آراء خبرگان, 25 مولفه به عنوان مولفه های تاثیرگذار بر بانکداری سبز نوآور مبتنی بر اخلاق زیستی برای کسب مزیت رقابتی پایدار در صنعت بانکداری پذیرفته شد که از بین آن ها کیفیت, نوآوری محصول, شرایط تقاضا, نوآوری زیست محیطی و یکپارچه کردن مشتری در فرایند نوآوری سبز به عنوان مهم ترین مولفه های تاثیرگذار در مدل های بانکداری سبز نوآور مبتنی بر اخلاق زیستی برای کسب مزیت رقابتی پایدار شناسایی شد. نتیجه گیری نتایج پژوهش نشان داده است که مهم ترین مولفه های تاثیرگذار در بانکداری سبز نوآور مبتنی بر اخلاق زیستی برای کسب مزیت رقابتی پایدار شامل کیفیت, نوآوری محصول, شرایط تقاضا, نوآوری زیست محیطی و یکپارچه کردن مشتری در فرایند نوآوری سبز می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حجاران، فاطمه، رادفر، رضا، دیواندری، علی، و فدایی، داوود. (1400). شناسایی مولفه های بانکداری سبز نوآور مبتنی بر اخلاق زیستی برای کسب مزیت رقابتی پایدار. اخلاق در علوم و فناوری، 16(1 )، 36-42. SID. https://sid.ir/paper/953985/fa

    Vancouver: کپی

    حجاران فاطمه، رادفر رضا، دیواندری علی، فدایی داوود. شناسایی مولفه های بانکداری سبز نوآور مبتنی بر اخلاق زیستی برای کسب مزیت رقابتی پایدار. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1400؛16(1 ):36-42. Available from: https://sid.ir/paper/953985/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه حجاران، رضا رادفر، علی دیواندری، و داوود فدایی، “شناسایی مولفه های بانکداری سبز نوآور مبتنی بر اخلاق زیستی برای کسب مزیت رقابتی پایدار،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 16، no. 1 ، pp. 36–42، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/953985/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button