مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

219
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

556
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الزامات طراحی سیستم ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه های ارتش جمهوری اسلامی ایران با رویکرد قانون تنوع ضروری

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 42

چکیده

 توسعه آموزش عالی به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی توسعه هر کشور, از اهمیت فراوانی برخوردار است با وجود تمامی موفقیت ها و با در نظر گرفتن شرایط کشور, باید پذیرفت که آموزش عالی با چالش ها و تنگناهای متعددی روبرو است. در این امتداد, یکی از چالش های اساسی قابل توجه, ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور و از جمله آن, دانشگاه های آجا بر اساس آیین نامه ارتقای فعلی است. پژوهش حاضر با پیش فرض ضرورت بازطراحی سیستم ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه های آجا به روش دلفی و در سه مرحله انجام شده است و الزامات قابل توجه در این رابطه را بر اساس قانون تنوع ضروری ارایه نموده است. برای انتخاب اعضای پانل دلفی در پژوهش حاضر از روش نمونه گیری غیر احتمالی و برای تعیین میزان توافق جمعی خبرگان, از ضریب هماهنگی کندال استفاده شده است. یافته ها نشان می دهند شناسایی و کاربست رویکردها و روش های ارزشیابی عملکرد متناسب با ماموریت دانشگاه های آجا, ارزشیابی عملکرد بر اساس مراحل سه گانه چرخه عبرت و یادگیری (برنامه ریزی, اجرا و ارزشیابی)؛ طراحی سیستم ارزشیابی متوازن (قبل از اقدام, حین اقدام و پس از اقدام)؛ ارزشیابی جامع عملکرد در ابعاد مختلف آموزشی, تربیتی, پژوهشی, فرهنگی و اجرایی با اعمال ضرایب منطقی برای هر بعد, طراحی متفاوت و متنوع سیستم ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه ها با توجه به فعالیت در حوزه های مختلف علوم و رتبه علمی اعضاء؛ با رویکرد توجه به نیروی متبوع در آجا؛ و با توجه به آموزشی یا پژوهشی بودن عضویت هیات علمی در این رابطه مورد توجه خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملکی، مجید، و عبدی، بهنام. (1399). الزامات طراحی سیستم ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه های ارتش جمهوری اسلامی ایران با رویکرد قانون تنوع ضروری. آموزش علوم دریایی، 7(22 )، 24-42. SID. https://sid.ir/paper/953987/fa

    Vancouver: کپی

    ملکی مجید، عبدی بهنام. الزامات طراحی سیستم ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه های ارتش جمهوری اسلامی ایران با رویکرد قانون تنوع ضروری. آموزش علوم دریایی[Internet]. 1399؛7(22 ):24-42. Available from: https://sid.ir/paper/953987/fa

    IEEE: کپی

    مجید ملکی، و بهنام عبدی، “الزامات طراحی سیستم ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه های ارتش جمهوری اسلامی ایران با رویکرد قانون تنوع ضروری،” آموزش علوم دریایی، vol. 7، no. 22 ، pp. 24–42، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/953987/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button