مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

218
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

598
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل فضایی جانمایی گشت های خودرویی پلیس راهنمایی و رانندگی

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 106

چکیده

 زمینه و هدف: پلیس راهنمایی و رانندگی در حال حاضر برای اجرای ماموریت های ذاتی خود از روش های مختلفی از جمله افزایش تیم های گشتی و به کارگیری تجهیزات مختلف استفاده می کند. این در حالی است که کماکان در اجرای وظایف با مشکلات مختلفی روبه رو است. از این رو برای هرچه بهتر اجراکردن مقررات و رضایت­ ­ مندی شهروندان از عملکرد پلیس, نیاز به بازنگری در روش کار و عملکرد خود دارد. هدف از این تحقیق, تحلیل فضایی جانمایی گشت های خودرویی پلیس راهنمایی و رانندگی به منظوراستقرار گشت­ های خودرویی پلیس در مکان­ های مناسب و مدیریت ترافیک شهر است. روش: روش پژوهش, توصیفی-تحلیلی است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل آمار فضایی و روش های آماری-گرافیکی در قالب سیستم اطلاعات جغرافیایی بهره گرفته شده است. برای اولویت­ بندی معیارها و زیرمعیارهای مکان­ یابی گشت­ های خودرویی از روش AHP و نرم افزار اکسپرت چویز استفاده شده است. یافته ها: یافته ها نشان داد که معیار تصادف دارای بیشترین اهمیت و معیار توپوگرافی دارای کمترین اهمیت در بین سایر معیارها است. هم چنین, زیرمعیار تصادف فوتی با وزن 386/0 دارای بیشترین وزن و زیرمعیار فاصله از مناطق مسکونی کمترین وزن را نسبت به سایر زیر معیارها داشته است. نتیجه گیری: با تشریح وضعیت فعلی گشت های خودرویی پلیس و شناساندن نقایص آن, متغیرهای موثر در جانمایی گشت­ های خودرویی پلیس مشخص و اولویت بندی شد. هم چنین چگونگی جانمایی صحیح براساس اولویت­ ­ ها به دست آمد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زراعت پیما، فرامرز، پورغلامی، محمدرضا، و قبادی، محمد. (1400). تحلیل فضایی جانمایی گشت های خودرویی پلیس راهنمایی و رانندگی. مطالعات مدیریت ترافیک، -(62 )، 67-106. SID. https://sid.ir/paper/954031/fa

    Vancouver: کپی

    زراعت پیما فرامرز، پورغلامی محمدرضا، قبادی محمد. تحلیل فضایی جانمایی گشت های خودرویی پلیس راهنمایی و رانندگی. مطالعات مدیریت ترافیک[Internet]. 1400؛-(62 ):67-106. Available from: https://sid.ir/paper/954031/fa

    IEEE: کپی

    فرامرز زراعت پیما، محمدرضا پورغلامی، و محمد قبادی، “تحلیل فضایی جانمایی گشت های خودرویی پلیس راهنمایی و رانندگی،” مطالعات مدیریت ترافیک، vol. -، no. 62 ، pp. 67–106، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/954031/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button