مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

284
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

557
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی عوامل بازاریابی تاثیرگذار بر تمایل به انتخاب یک برند بیمارستانی

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 34

چکیده

 مقدمه: یکی از مهم ترین جنبه های نگهداری و وفاداری مشتریان, ایجاد اعتماد به برند سازمان در آنهاست. همچنین اصالت برند نیز یکی از مباحث مطرح درباره برند می باشد که سازمان ها در دهه های گذشته کمتر به آن توجه نشان داده اند. از این رو هدف این تحقیق شناخت عوامل مؤثر بر این انتخاب یک برند بیمارستانی از منظر مدیریت برند می باشد. روش پژوهش: جامعه آماری این تحقیق کلیه مراجعین بیمارستان چمران قزوین است. از این رو با کمک فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی سیستماتیک, از 385 نفر داده از طریق پرسشنامه جمع آوری شد و با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزار AMOS تجزیه وتحلیل صورت گرفت. جهت تعیین روایی و پایایی پرسشنامه در این تحقیق از روش اعتبار سازه (تحلیل عاملی تاییدی) و پایایی همسانی درونی (الفای کرونباخ) استفاده گردید و که نتایج نشان از اعتبار و پایایی مناسب دارد. یافته ها: نتایج مدل یابی معادلات ساختاری نشان می دهد که سازگاری (0/58), مشتری مداری (0/79), تجانس (0/62) تاثیر معنی داری بر اعتماد دارند و هم چنین اعتماد تاثیر معنی داری بر ارزش ویژه برند (0/91) و تمایل به انتخاب برند (0/96) دارد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج این تحقیق می توان بیان داشت که از منظر مدیریت برند از عوامل تاثیرگذار بر تمایل به انتخاب یک برند بیمارستانی سازگاری, مشتری مداری, تجانس و اعتماد می باشد. بیمارستان ها می توانند با ارائه خدمات باکیفیت, متمایز و فراتر از انتظار بیماران, ضمن توجه بسیار به اصول بازاریابی در زمینه مورد خدمت خود لازم است به طور همزمان به اصالت برند, اعتماد و ارزش ویژه برند به طور همزمان توجه کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقان، آرش، تقی پوریان، محمدجواد، نظرپور، سهیلا، و گرجی، مرضیه. (1399). واکاوی عوامل بازاریابی تاثیرگذار بر تمایل به انتخاب یک برند بیمارستانی. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، 11(1 (پیاپی 35) )، 19-34. SID. https://sid.ir/paper/954114/fa

    Vancouver: کپی

    دهقان آرش، تقی پوریان محمدجواد، نظرپور سهیلا، گرجی مرضیه. واکاوی عوامل بازاریابی تاثیرگذار بر تمایل به انتخاب یک برند بیمارستانی. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)[Internet]. 1399؛11(1 (پیاپی 35) ):19-34. Available from: https://sid.ir/paper/954114/fa

    IEEE: کپی

    آرش دهقان، محمدجواد تقی پوریان، سهیلا نظرپور، و مرضیه گرجی، “واکاوی عوامل بازاریابی تاثیرگذار بر تمایل به انتخاب یک برند بیمارستانی،” مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، vol. 11، no. 1 (پیاپی 35) ، pp. 19–34، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/954114/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button