مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

199
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

518
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب های درسی رشته مطالعات اجتماعی دانشگاه فرهنگیان به لحاظ توجه به تربیت اقتصادی

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 153

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, تحلیل محتوای کتاب های درسی رشته مطالعات اجتماعی از نظر میزان توجه به مولفه های تربیت اقتصادی است. روش آن, توصیفی و از نوع تحلیل محتوای کمی با استفاده از روش آنتروپی شانون بود. جامعه آماری شامل کلیه کتاب های درسی رشته مطالعات اجتماعی دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان است. برای نمونه, کتاب های دروس تربیت اسلامی, تربیتی, تربیتی تخصصی و تخصصی رشته مطالعات اجتماعی دانشجو-معلمان, به صورت هدفمند مورد نظرند. برای گردآوری داده ها ازچک لیست تحلیل محتوا استفاده گردید که روایی محتوایی آن را پنج استاد از گروه علوم تربیتی و اقتصاد دانشگاه تبریز و فرهنگیان تایید کردند. پایایی آن نیز با استفاده از روش اجرای مجدد, برای چک لیست مذکور 86/0 به دست آمد. طبق یافته ها در محتوای کتاب های درسی رشته مطالعات اجتماعی به مولفه های تربیت اقتصادی چندان توجه نشده, بلکه بیشتر به کتاب های درسی تربیت اسلامی و تخصصی و کمتر به تربیتی و تخصصی تربیتی توجه شده است. نیز, کتاب های درسی رشته مطالعات اجتماعی به لحاظ میزان توجه به مولفه های تربیت اقتصادی در عناصر برنامه درسی, 19 درصد عنصر به محتوای برنامه درسی و 65/6 درصد به عنصر مکان برنامه درسی اختصاص داشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طهماسب زاده شیخلار، داوود، مرادی، سمانه، ادیب، یوسف، و اصغرپور، حسین. (1399). تحلیل محتوای کتاب های درسی رشته مطالعات اجتماعی دانشگاه فرهنگیان به لحاظ توجه به تربیت اقتصادی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 24(47 )، 125-153. SID. https://sid.ir/paper/954197/fa

    Vancouver: کپی

    طهماسب زاده شیخلار داوود، مرادی سمانه، ادیب یوسف، اصغرپور حسین. تحلیل محتوای کتاب های درسی رشته مطالعات اجتماعی دانشگاه فرهنگیان به لحاظ توجه به تربیت اقتصادی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی[Internet]. 1399؛24(47 ):125-153. Available from: https://sid.ir/paper/954197/fa

    IEEE: کپی

    داوود طهماسب زاده شیخلار، سمانه مرادی، یوسف ادیب، و حسین اصغرپور، “تحلیل محتوای کتاب های درسی رشته مطالعات اجتماعی دانشگاه فرهنگیان به لحاظ توجه به تربیت اقتصادی،” پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، vol. 24، no. 47 ، pp. 125–153، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/954197/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button