مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

154
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

532
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی برای اندازه گیری تاثیر محرک های ذهنی، اجتماعی و رفتاری بر تصمیم گیری خرید مصرف کننده مطالعه موردی: هایپر مارکت های تهران

صفحات

 صفحه شروع 245 | صفحه پایان 276

چکیده

 در هر جامعه محیطهای گوناگونی وجود دارند که رفتار مردم را شکل میدهند و در حقیقت تعیینکننده رفتارها و عملکردهای آنان میباشند. رفتارمصرفکننده تحت تاثیر محرک هایی نظیر محرک های ذهنی, محرک های اجتماعی و محرک های رفتاری قرار میگیرد. در این پژوهش تلاش شده با ارایه مدلی به اندازه گیری تاثیر محرک های ذهنی, اجتماعی و رفتاری بر تصمیم گیری خرید مصرف کننده مبادرت گردد. در ابتدا شاخص هایی برای اندازه گیری تاثیر محرک های ذهنی, اجتماعی و رفتاری بر تصمیم گیری خرید مصرف کننده با بهره گیری از روش تحقیق ترکیبی شناسایی شده اند. در ادامه با استفاده از روش دلفی به شناسایی ابعاد و مولفه های مربوطه پرداخته شد. جامعه آماری این تحقیق متشکل از دو گروه بوده که گروه اول شامل نخبگان و اساتید دانشگاهی و گروه دوم جامعه آماری تحقیق شامل مصرف کنندگان با تجربه خرید متعدد از هایپر مارکت های سطح شهر تهران بوده که تعداد 388 نفر با روش نمونه گیری تصادفی مورد تحلیل قرار گرفتند. روش تجریه و تحلیل داده ها در بخش کیفی دلفی می باشد. در بخش کمی پژوهش برای تست مدل طراحی شده پرسشنامه طراحی شده و داده های به دست آمده با استفاده از ابزار آماری اس پی اس اس جهت آماده سازی داده ها و همچنین از تکنیک معادلات ساختاری و نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که بی تردید برای مصرف کنندگان نمونه مورد مطالعه, محرک های ذهنی, اجتماعی و رفتاری زمانی که بخواهند اقدام به خرید کنند از این اطلاعات استفاده خواهند کرد و این اطلاعات می تواند بر روی تصمیم گیری خرید آنها موثر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پاکاری، ابوالفضل، وظیفه دوست، حسین، حمدی، کریم، و خلیلی، مریم. (1399). ارائه مدلی برای اندازه گیری تاثیر محرک های ذهنی, اجتماعی و رفتاری بر تصمیم گیری خرید مصرف کننده مطالعه موردی: هایپر مارکت های تهران. مطالعات رفتار مصرف کننده، 7(1 )، 245-276. SID. https://sid.ir/paper/954611/fa

    Vancouver: کپی

    پاکاری ابوالفضل، وظیفه دوست حسین، حمدی کریم، خلیلی مریم. ارائه مدلی برای اندازه گیری تاثیر محرک های ذهنی, اجتماعی و رفتاری بر تصمیم گیری خرید مصرف کننده مطالعه موردی: هایپر مارکت های تهران. مطالعات رفتار مصرف کننده[Internet]. 1399؛7(1 ):245-276. Available from: https://sid.ir/paper/954611/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل پاکاری، حسین وظیفه دوست، کریم حمدی، و مریم خلیلی، “ارائه مدلی برای اندازه گیری تاثیر محرک های ذهنی, اجتماعی و رفتاری بر تصمیم گیری خرید مصرف کننده مطالعه موردی: هایپر مارکت های تهران،” مطالعات رفتار مصرف کننده، vol. 7، no. 1 ، pp. 245–276، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/954611/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button