مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

180
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

551
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی ابعاد اخلاقی بازاریابی عصبی در جذب مشتریان بالفعل در صنعت قارچ و صنایع تبدیلی

صفحات

 صفحه شروع 64 | صفحه پایان 72

چکیده

 زمینه: مباحث اخلاقی بازاریابی عصبی از دو منظر موردبحث هستند: نخست تأثیری که اخلاق بر پایه های حسی, عاطفی و هیجانی ناشی از بازاریابی عصبی بر رفتار مصرف کننده دارد. دوم چالش هایی که در بکارگیری بازاریابی عصبی و ضرورت تدوین استانداردهای اخلاقی آن وجود دارد. هدف پژوهش ارائه ی مدل ابعاد اخلاقی بازاریابی عصبی در جذب مشتریان بالفعل در صنایع قارچ بوده است. روش: رویکرد این پژوهش آمیخته است: در بخش کمی, روش توصیفی-پیمایشی و نمونه آماری 9 نفر از خبرگان بازاریابی و صنعت قارچ با نمونه گیری هدفمند بود, داده ها توسط پرسشنامه جمع آوری شد. سپس با روش مدلسازی ریاضی در اکسل تجزیه و تحلیل شد. در بخش کیفی با همان نمونه آماری قبلی, با مصاحبه نیم ساختاریافته و پرسشنامه خبرگان داده ها جمع اوری و با روش F. ANP و دیمتل فازی در سوپردیویژن تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: ابعاد اخلاقی نورومارکتینگ شامل بعد شخصیتی (تداعی خاطرات, تائید جمع, اندازه/تنوع محصول), بعد اعتماد (قیمت منصفانه, کیفیت مورد انتظار, اجرای تعهدات) و بعد فیزیولوژیک (تحریک حواس) شناسایی شد. بعد فیزیولوژیک محصول (وزن 346/0 ) مهم ترین بعد اخلاقی و محرک های بینایی-شنوایی (وزن07/0 )مهم ترین زیر معیار اخلاقی در جذب مشتری بالفعل است. نتیجه گیری: توجه صنعت قارچ به بعد فیزیولوژیک محصول سبب ایجاد رضایت بیشتر در مشتری می شود که نشان دهنده رعایت حقوق مصرف کننده است. فعالیت های بازاریابی بر مبنای ابعاد اخلاقی, اعتماد عمومی نسبت به گسترش کاربرد فنّاوری های پزشکی در صنایع را بیشتر خواهد کرد و با شناخت سریع تر نیازهای مشتری و اطمینان بخشی در حفظ سلامت شخصی /اجتماعی/ زیست محیطی, مورد احترام قرار خواهد گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افشار، پروین، جلیلی، محمد، و عقیقی، علیرضا. (1399). شناسایی و اولویت بندی ابعاد اخلاقی بازاریابی عصبی در جذب مشتریان بالفعل در صنعت قارچ و صنایع تبدیلی. اخلاق در علوم و فناوری، 15(ویژه نامه 3 )، 64-72. SID. https://sid.ir/paper/954833/fa

    Vancouver: کپی

    افشار پروین، جلیلی محمد، عقیقی علیرضا. شناسایی و اولویت بندی ابعاد اخلاقی بازاریابی عصبی در جذب مشتریان بالفعل در صنعت قارچ و صنایع تبدیلی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1399؛15(ویژه نامه 3 ):64-72. Available from: https://sid.ir/paper/954833/fa

    IEEE: کپی

    پروین افشار، محمد جلیلی، و علیرضا عقیقی، “شناسایی و اولویت بندی ابعاد اخلاقی بازاریابی عصبی در جذب مشتریان بالفعل در صنعت قارچ و صنایع تبدیلی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 15، no. ویژه نامه 3 ، pp. 64–72، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/954833/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button