مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

127
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

493
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارایه مدل جدید بازارگرایی با تاکید بر پیامدهای اخلاقی (مطالعه موردی شرکت فراورده های لبنی رامک)

صفحات

 صفحه شروع 132 | صفحه پایان 140

چکیده

 زمینه: بازارگرایی به نوعی از بازاریابی اطلاق می شود که بر خلق ارزش مستمر برای مشتریان و خریداران تاکید دارد. این پژوهش با هدف ارائه مدل جدید بازارگرایی با تاکید بر پیامدهای اخلاقی انجام شد. روش: پژوهش حاضر کاربردی و جزء پژوهش­ های آمیخته (کیفی-کمی) بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل مدیران و متخصصین شرکت رامک و در بخش کمّی شامل تمامی کارکنان شرکت فراورده های لبنی رامک در استان فارس بود. حجم نمونه در بخش کیفی 15 نفر با استفاده از نمونه گیری هدفمند و در بخش کمّی با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه­ ای 291 نفر برآورد شد. ابزار گردآوری داده ها, در بخش کیفی, مصاحبه و در بخش کمّی, پرسشنامه محقق ساخته بود. برای تحلیل داده های کیفی از روش تحلیل مضمون و در بخش کمی از تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. یافته ها: نتایج به دست آمده به شناسایی 19 مولفه و 90 شاخص منجر شد نتایج دیگر نشان داد که عوامل بیرونی با ضریب مسیر 46/0 نسبت به عوامل داخلی با ضریب 39/0 تأثیر بیشتری بر بازارگرایی داشتند. نتیجه­ گیری: 11 مؤلفه عوامل درونی مؤثر بر بازارگرایی شامل تأکید مدیریت ارشد, ریسک پذیری مدیر, تعارض, ارتباطات بین بخشی, ساختار, سیستم پاداش مبتنی بر بازار, , دانش تخصصی بازاریابان, رفتار شهروندی, فرهنگ بازاریابی, قابلیت بازاریابی و نوآوری و 4 مؤلفه عوامل بیرونی اثرگذار بر بازارگرایی شامل تلاطم بازار, رقابت, پویایی تکنولوژیکی و هوشمندی بازار بودند. در نهایت 4 مؤلفه شامل تعهد, رضایت, همبستگی کارکنان و وفاداری مشتریان به عنوان پیامدهای اخلاقی بازارگرایی در نظر گرفته شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مختارپور، حسین، محبی، سراج الدین، و نهاوندی، بیژن. (1399). ارایه مدل جدید بازارگرایی با تاکید بر پیامدهای اخلاقی (مطالعه موردی شرکت فراورده های لبنی رامک). اخلاق در علوم و فناوری، 15(ویژه نامه 3 )، 132-140. SID. https://sid.ir/paper/954834/fa

    Vancouver: کپی

    مختارپور حسین، محبی سراج الدین، نهاوندی بیژن. ارایه مدل جدید بازارگرایی با تاکید بر پیامدهای اخلاقی (مطالعه موردی شرکت فراورده های لبنی رامک). اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1399؛15(ویژه نامه 3 ):132-140. Available from: https://sid.ir/paper/954834/fa

    IEEE: کپی

    حسین مختارپور، سراج الدین محبی، و بیژن نهاوندی، “ارایه مدل جدید بازارگرایی با تاکید بر پیامدهای اخلاقی (مطالعه موردی شرکت فراورده های لبنی رامک)،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 15، no. ویژه نامه 3 ، pp. 132–140، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/954834/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button