مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

126
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

54
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی محیط بازخورد به دانشجویان دستیاری در عرصه های بالینی: بومی سازی و بررسی روایی و پایایی ابزار

صفحات

 صفحه شروع 494 | صفحه پایان 502

چکیده

 مقدمه آموزش بالینی و ارایه ی بازخورد, از مهم ترین معیارهای آموزش حرفه ای در جهت تثبیت آموخته های دانشجویان می باشند. از آن جایی که ارزیابی محیط آموزش بالینی با استفاده از یک ابزار متناسب, نقش مهمی در افزایش انگیزش و یادگیری دانشجویان دارد, مطالعه ی حاضر با هدف ارایه ی ابزاری بومی سازی شده برای بررسی محیط بازخورد در عرصه های بالینی در دانشجویان مقطع دستیاری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد. روش ها مطالعه ی حاضر, از نوع ابزارسازی و در قالب مطالعات مقطعی بود که در سال تحصیلی 97-1396 در دو مرحله انجام شد. در مرحله ی اول, ابزار بررسی محیط بازخورد Steelman و همکاران که برای محیط های کاری تدوین شده و مبنای تیوریک این مطالعه بود, به روش استاندارد «Forward– backward» از انگلیسی به فارسی ترجمه گردید. در مرحله ی دوم, روایی محتوایی پرسش نامه ی کمی (Content validity index یا CVI و Content validity ratio یا CVR) و کیفی, روایی صوری پرسش نامه به روش کمی و کیفی و همچنین, پایایی با محاسبه ی Cronbach's alpha انجام و داده ها به کمک نرم افزار SPSS تحلیل گردید. یافته ها تمامی سوالات پرسش نامه به لحاظ شاخص روایی محتوای کمی (CVR و CVI) و روایی صوری کمی (Quantitative face validity) در دامنه ی قابل قبولی قرار داشتند و ضریب Cronbach's alpha این مطالعه برابر با 861/0 به دست آمد. نتیجه گیری یافته ها نشان دادند نسخه ی فارسی و بومی سازی شده ی پرسش نامه ی Steelman و همکاران, از روایی و پایایی مناسبی برخوردار است و می تواند برای بررسی محیط بازخورد در عرصه های بالینی در دانشجویان مقطع دستیاری مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلالی، مرجان، نجیمی، آرش، و امید، اطهر. (1399). بررسی محیط بازخورد به دانشجویان دستیاری در عرصه های بالینی: بومی سازی و بررسی روایی و پایایی ابزار. مجله دانشکده پزشکی اصفهان، 38(583 )، 494-502. SID. https://sid.ir/paper/955024/fa

    Vancouver: کپی

    جلالی مرجان، نجیمی آرش، امید اطهر. بررسی محیط بازخورد به دانشجویان دستیاری در عرصه های بالینی: بومی سازی و بررسی روایی و پایایی ابزار. مجله دانشکده پزشکی اصفهان[Internet]. 1399؛38(583 ):494-502. Available from: https://sid.ir/paper/955024/fa

    IEEE: کپی

    مرجان جلالی، آرش نجیمی، و اطهر امید، “بررسی محیط بازخورد به دانشجویان دستیاری در عرصه های بالینی: بومی سازی و بررسی روایی و پایایی ابزار،” مجله دانشکده پزشکی اصفهان، vol. 38، no. 583 ، pp. 494–502، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/955024/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button