مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

233
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاستیهای آموزش درک شفاهی در محیط آموزشگاهی ایران

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 35

چکیده

 این تحقیق بر آن است تا با توجه به شکاف عمیقی که بین سطوح مهارت­ های درک و تولید شفاهی زبان­ آموزان ایرانی در آزمون­ های بین­ المللی مشهود است, ضعف­ های موجود در حوزة آموزش مهارت درک شفاهی توسط مدرسان ایرانی را آشکار کند. به این منظور, پرسشنامه­ ای طراحی و میان شصت مدرس زبان­ های فرانسه و انگلیسی توزیع شد. نتایج نشان داد که بیشتر مدرسان ایرانی مهارت تولید شفاهی را مهمتر از مهارت درک شفاهی قلمداد می­ کنند و اکثریت بزرگتری زمان کمتری را به کار روی این مهارت اختصاص می­ دهند. نتایج همچنین نشان داد که مدرسان ایرانی ناتوان در ارایه راه حل­ های متنوع به زبان­ آموزان برای غلبه بر مشکلات درک شفاهی خود هستند و تمرینات پیش­ شنیداری را به رسمیت نمی­ شناسند و یا جدی نمی­ گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آرمیون، نوید، رحمتیان، روح اله، صفا، پریوش، و شعیری، حمیدرضا. (1398). کاستیهای آموزش درک شفاهی در محیط آموزشگاهی ایران. پژوهش زبان و ادبیات فرانسه (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، 13(23 )، 19-35. SID. https://sid.ir/paper/955348/fa

    Vancouver: کپی

    آرمیون نوید، رحمتیان روح اله، صفا پریوش، شعیری حمیدرضا. کاستیهای آموزش درک شفاهی در محیط آموزشگاهی ایران. پژوهش زبان و ادبیات فرانسه (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1398؛13(23 ):19-35. Available from: https://sid.ir/paper/955348/fa

    IEEE: کپی

    نوید آرمیون، روح اله رحمتیان، پریوش صفا، و حمیدرضا شعیری، “کاستیهای آموزش درک شفاهی در محیط آموزشگاهی ایران،” پژوهش زبان و ادبیات فرانسه (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، vol. 13، no. 23 ، pp. 19–35، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/955348/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button