مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

152
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

527
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش آمیخته بر میزان رضایت و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 54

چکیده

 اجرای این تحقیق باهدف بررسی تاثیرآموزش آمیخته بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی و میزان رضایتمندی ایشان از استاد و روش تدریس او در مقطع کارشناسی ارشد بوده است. تحقیق ما از نوع تحقیقات شبه آزمایشی بوده که در آن از طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه استفاده شده است. گروه نمونه تحقیق 36 نفر ازدانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی امنیت فضای سایبر پلیس فتا بودند که در سال 1398 در درس روش تحقیق ثبت نام کرده بودند. برای سنجش عملکرد تحصیلی دو گروه, آزمون محقق ساخته ای در دو نوبت آغاز و پایان ترم اجرا شد. پایایی این ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ83درصد و روایی آن با استفاده از روش روایی محتوایی86درصد محاسبه گردید. در زمینه رضایت دانشجویان از روش تدریس استاد, از فرم نظر سنجی اساتید استفاده شد و جهت تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید. با توجه به یافته های این پژوهش, اگرچه تاثیر مثبت رویکردآمیخته بر عملکرد تحصیلی معنی دار نبوده, اما این یافته نشان دهنده کارایی نداشتن سامانه مدیریت یادگیری و اجرای رویکرد آمیخته نیست, زیرا ویژگیهای خاص برخی از آزمودنیها در گروه آزمایش یا موثر بودن روش تدریس در گروه کنترل از عواملی هستند که نتایج به دست آمده را رقم زده اند, اما در میزان رضایتمندی دانشجویان تاثیر مثبت و معنی داری دیده شد. با توجه به اینکه رویکردآمیخته, انعطاف پذیری زیادی را در مواردی مانند دسترسی به منابع, ارتباطات میان استاد و دانشجو, انجام و ارایه تکالیف برای دانشجویان به همراه داشته, رضایت بیشتر آنها از روش آموزش را هم باعث شده بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منظمی تبار، جواد. (1399). بررسی اثربخشی آموزش آمیخته بر میزان رضایت و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین. آموزش علوم دریایی، 7(22 )، 43-54. SID. https://sid.ir/paper/955570/fa

    Vancouver: کپی

    منظمی تبار جواد. بررسی اثربخشی آموزش آمیخته بر میزان رضایت و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین. آموزش علوم دریایی[Internet]. 1399؛7(22 ):43-54. Available from: https://sid.ir/paper/955570/fa

    IEEE: کپی

    جواد منظمی تبار، “بررسی اثربخشی آموزش آمیخته بر میزان رضایت و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین،” آموزش علوم دریایی، vol. 7، no. 22 ، pp. 43–54، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/955570/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button